Hoe programma in C (2 / 10 stap)

Stap 2: De delen van een C programma


Nu dat je een idee van hoe je rond in bash is het tijd om te leren over programmeren in C. Laten we beginnen door te kijken naar dat programma die ik schreef in de bash tutorial video en het opsplitsen in afzonderlijke stukken is.

De instructie "#include" is gebruikt voor toegang tot veel handige functies reeds geschreven door andere programmeurs voor gebruik in uw eigen programma. In dit geval de standaard I / 0 bibliotheek is opgenomen. Dit is een essentiële bibliotheek voor de meeste C-programma's, omdat het gaat over alle ingangen en uitgangen van uw programma.

De verklaring van de hoofdfunctie direct na dat bestaat uit vier delen:
1. int, die ik uitleggen zal, is een type variabele dat ook en is wat de belangrijkste functie teruggeeft wanneer het is voltooid.
2. belangrijkste is die de naam van de functie.
3. () betekent dat er geen noodzaak om te nemen in alle ingangen vanaf de bash-opdrachtregel wanneer het programma wordt uitgevoerd. U kunt nemen in argumenten hier als u wilt geven gebruikers meer opties vanaf het begin.
4. ten slotte signalen de beugel het begin van de belangrijkste functie van de code. U zult opmerken er een vierkante haak sluiten bij de bodem die het eind van het codeblok toont.

De printf() regel in de code is wat wordt genoemd een functieaanroep. Dit is hoe het eruit wanneer u een functie die verschilt van uw belangrijkste functie, ofwel gebruiken dat u hebt geschreven of iemand anders schreef in een bibliotheek. In dit geval printf () is een functie van de stdio bibliotheek en kan omgaan met veel verschillende argumenten tussen haakjes. "Hallo! \n" als het argument resulteert in printf() weergeven op het scherm Hallo!
Het \n deel is een speciaal teken, en het betekent newline. Dit zorgt ervoor dat het volgende ding weergegeven is op zijn eigen regel. Ik zal krijgen in meer detail van wat je printf() als argumenten later geven kunt.

De instructie return is vereist voor alle functies die een type verklaard voordat de naam zoals int main() hebben. Een int is een type van de integer-variabele. Een geheel getal met andere woorden. Voor main() is de terugkeer van een int 0 signalering de voltooiing van de programma's naar de OS. Technisch is het niet vereist dat u dit in main(), hebt omdat de meeste compilers zal het compileren van uw programma correct zonder het maar in alle andere functies met een type van de retourwaarde het vereist is dat ze iets terug.

Opmerken ook dat er een puntkomma aan het einde van elke regel met code. Dit is nodig zodat de compiler duidelijk het einde van elke individuele instructie ziet.

Gerelateerde Artikelen

Hoe programma AVR microcontrollers, goedkoop en gemakkelijk

Hoe programma AVR microcontrollers, goedkoop en gemakkelijk

Dit instructable zal gids die u stap voor stap hoe een eenvoudige programma uitvoeren in een ATMEGA microcontroller (uC). Als u don´t om het even welk weet over hoe uw code is opgeslagen in microcontrollers, zijn er in principe 3 stappen die u zou ku
Hoe programma Audacity aan Record At A Certain Time

Hoe programma Audacity aan Record At A Certain Time

het is een snelle truc,Gebruik het om te spioneren, opnemen van een telefoongesprek of gewoon opnemen van uw geschiedenis klasse toespraak terwijl je uit bentMet behulp van de populaire Open-bron app Audacitylaten we beginnenStap 1: vereisten Voordat
Hoe programma in C-eenvoudige handleiding

Hoe programma in C-eenvoudige handleiding

alstublieft een reactie als je dit!Dit Instructable leert iedereen een eenvoudige om programma te schrijven in de programmeertaal C.Wat u zult moeten:een Macintosh-Computer met de Developer tools geïnstalleerd,en sommige hersenen macht.Stap 1: Schrij
Hoe maak je eerste Java programma

Hoe maak je eerste Java programma

voor veel mensen, hoe computers doen wat ze doen is een ongelooflijke mysterie.  Deze how-to guide is een poging om u op het pad om te begrijpen hoe programma's werken door te helpen u bij het maken van een programma.Voor deze gids om doeltreffend te
Hoe maak je een animatie van de verf.

Hoe maak je een animatie van de verf.

Heb je ooit wilde maken eenvoudig, gemakkelijk animaties? Niet zeker hoe programma's zoals Flash en Photoshop te gebruiken? Nou heb ik de oplossing voor u! Verf! Een standaardprogramma dat wordt geleverd met uw software. Makkelijk te gebruiken. En ik
Programmeren van uw chipkit dp32 met behulp van de Arduino IDE

Programmeren van uw chipkit dp32 met behulp van de Arduino IDE

chipKIT platen hebben meestal veel meer geheugen en rekenkracht dan vele Arduino boards Arduino boards, en dientengevolge, ze zijn zo veel beter in het manipuleren van gegevens.Aan de andere kant is de Arduino IDE gemakkelijk te gebruiken en te begri
Als u lui bent gek

Als u lui bent gek

Hallo jongens! Vandaag ga ik u tonen hoe om te controleren van elektronische huishoudelijke apparaten via uw Androïde apparaat. Dit is niets anders dan Bluetooth huisautomatisering met behulp van Relais. Niet alleen kunt u uitschakelen het toestel, m
Maken van een lowcost humanoïde robot gemaakt van PVC waterleiding materiaal (upgrade)

Maken van een lowcost humanoïde robot gemaakt van PVC waterleiding materiaal (upgrade)

Dit is mijn eerste humanoïde robot die kan praten, zien, lopen, dansen en alle anders... het frame aller lichaam is met behulp van een pvc dunne waterpijp materiaal die heeft flated. Dit is hoe de waterleiding flatted pvcmijn humanoidrobot heet Lita,
Motor Shield V2 codering Tutorial zaad

Motor Shield V2 codering Tutorial zaad

In deze Intructable we praten over een veelvoorkomend probleem in de programmering, de Top Down methode van programmeren en leren hoe om te controleren het Seeed V2.0 voor Motor Shield voor de Arduino Uno. Dus laten we springen rechts aan.In de verwe
AVR Assembler Tutorial 2

AVR Assembler Tutorial 2

Deze tutorial is een voortzetting van het "AVR Assembler Tutorial 1"Als je niet hebt doorlopen Tutorial 1 moet je nu stoppen en dat men eerst doen.In deze tutorial zullen we onze studie van assembly language programmering van de atmega328p in de
ESP-8266 Smart vaatwasser (smart plug / aansluiting slimme)

ESP-8266 Smart vaatwasser (smart plug / aansluiting slimme)

We kopen een lokale windmolenpark elektriciteit. Natuurlijk zijn we aangesloten op het reguliere net met een constante aanvoer van elektriciteit. Maar ik wilde altijd al om te passen onze consumptie patroon volgens de beschikbare wind. Dus ik het opb
Bouwen van een zonne-aangedreven ESP8266

Bouwen van een zonne-aangedreven ESP8266

In dit Instructable die laten we hoe zien het bouwen van een zonne-aangedreven ESP8266We maken een ESP8266 aan de SunAirPlus Solar Power Controller/lader/Data Collection van bestuur en een zonnepaneel/batterij.Het doel van dit project is vijf vouwen:
Een zingende Tesla Coil - deel 1/3 - de spoel zelf

Een zingende Tesla Coil - deel 1/3 - de spoel zelf

In deze tutorial wil ik opschrijven en delen een geweldig project maakten we in onze school, een tesla spoel, die muziek kunnen maken. Ik zal uitleggen van elke stap in detail, zodat mensen die zijn niet ervaren met tesla coils of programmering. Ik z
432 MHz draadloze sensoren en stopcontacten voor huisautomatisering met behulp van Arduino

432 MHz draadloze sensoren en stopcontacten voor huisautomatisering met behulp van Arduino

Home automation wordt meer en meer populair, betaalbare en fascineert mensen. Internet biedt dergelijke mogelijkheden als nooit tevoren. Maak indruk op uw vrienden tonen op Iphone dat u kunt aan/uit-lamp in uw appartement 1000 km afstand schakelen en