Stap 7: Tekening vectoren
Wij willen vectoren op de display, zodat we een afbeelding uit punten verbonden door lijnen kunt maken. Kortom, een verbinding maken met-de-stippen type afbeelding.
Omdat de DAC die we hebben bevat 256 discrete stappen, kunnen geen wij technisch maken een "soepele" lijn. Een manier om te werken binnen deze beperkingen is gebruikelijk in computer grafische toepassingen, als pixels (discrete stappen op een scherm) moeten vaak vector-gebaseerde grafische vertegenwoordigen. De code die ik gebruik maakt gebruik van het Bresenham lijntekening algoritme om een regel tussen twee gegeven punten met de functie line() die ingangen van x1, y1, x 2 en y2, als de begin- en eindpunten van de vector heeft te maken.
De afbeelding hierboven toont hoe efficiƫnt pixels trekt in de juiste locaties vectoren binnen een pixelraster weergegeven. En dat is het belangrijkste idee van de code. Met de coƶrdinaten van elk hoekpunt van een afbeelding, de code loopt door elk punt en vectoren trekt tussen elk punt.