Stap 4:
Beginnen met coderen!
Open uw Arduino Software en start een nieuwe schets. Het eerste wat dat we moeten opnemen is de CapSense-bibliotheek. Ga naar de schets > bibliotheek importeren > CapacitiveSensor, dit moet een regel toevoegen aan de bovenkant van uw schets die #include zegt
Kopieer de volgende code in de schets:
#include
#define NUM_OF_SAMPLES 1 #define CAP_THRESHOLD 20
int ledPins [] {5,6,7,8,9,10,11,12} =;
CapacitiveSensor cs_2_4 = CapacitiveSensor(2,4); 1 M weerstand tussen de pinnen 4 & 2, pin 2 is sensor pin, plaats in deeg.
VOID Setup {voor (int i = 0; ik < 8; i ++) {pinMode(ledPins[i],OUTPUT)}; cs_2_4.set_CS_AutocaL_Millis(0xFFFFFFFF);
}
void loop {if(cs_2_4.capacitiveSensor(NUM_OF_SAMPLES) < CAP_THRESHOLD) {/ / controleren als de input lage //waits delayTime milliseconden is}
anders {int timer = 150; //the tijd (in milliseconden) moet pauzeren tussen LEDs //make kleinere voor het schakelen van de snellere en grotere voor langzamer (int ledPins = 5; ledPins < 13; ledPins ++) {/ / de PIN-code inschakelen: digitalWrite (ledPins, hoge); delay(timer);
} / / loop vanaf de hoogste pin aan de laagste: voor (int ledPins = 12; ledPins > = 5; ledPins--) {/ / uitschakelen van de PIN-code: digitalWrite (ledPins, laag); delay(timer);
} } }
Upload uw schets en krijgen spelen! Wanneer u het capacitieve vliegtuig halen moet uw baan oplichten om u te begeleiden in aan land.
U kunt dan beginnen te spelen met het patroon van de LED's en komen met uw eigen aanraakgevoelige scenario!