Stap 5: Brengen in de Gimp
Dus met dat gaan we naar Gimp (ik weet zeker dat een aantal andere toepassingen net zo goed zal doen, maar de voorbeelden zullen in Gimp). Eerste off we de afbeelding omzetten in grijswaarden (afbeelding -> modus -> grijswaarden), dan we de details die we niet geïnteresseerd zijn in, dit maakt de volgende stap enigszins gemakkelijker wissen. De volgende stap is de drempel tool (Tools -> Kleur tools -> drempel) waar u kunt knoeien met het detailniveau, totdat je tevreden bent.
Voordat u naar de volgende stap moeten we ervoor zorgen dat de witte delen van de afbeelding transparant in plaats van wit (ze waarschijnlijk niet). Makkelijkste is om terug te keren naar RGB, voeg een achtergrondlaag en stroom vullen met wat andere kleur en ervoor te zorgen dat er een alfakanaal aanwezig is (laag -> transparantie -> Add Alpha Channel). Gebruik vervolgens de toverstaf (eigenlijk, "Fuzzy Select" is de eigennaam) gereedschap en begint met het selecteren van alle witte onderdelen en verwijderen (inzoomen om de kleinste delen).
Als de afbeelding klein is, nu is een goed moment om er de beoogde grootte alvorens het Oilify filter (Filters -> Artistic -> Oilify). Voordat oilifying het beeld nogal "prickly" zal worden maar dat de oilifying verzorgt en het eindresultaat ziet er echt professioneel.