Stap 3: De Interface maken
Opmerking: In deze stap zullen we creëren de gebruikersinterface voor de timer. Hierbij zal de tijd picker, evenals de Start-, Stop- en pauze-knoppen.
3a. tikken voort naar de Main.storyboard vijl voor toegankelijk op opwaarts.
Opmerking: In uw project krijgt u de bestanden die automatisch worden gemaakt. Het enige bestand dat we met in deze stap werken zullen is het Main.storyboard-bestand. Kortom, dit bestand stelt ons in staat op drag-and-drop interface-objecten die later kunnen worden aangesloten op onze code.
3b. Drag-and-drop de 'Date Picker' interface-object uit de lijst met items van de gebruikersinterface in de bodem juiste hoek van de Xcode naar het storyboard of venster.
Zie de bovenstaande afbeeldingen.
3 C. de 'Date Picker'-object toevoegen aan de bovenkant van het scherm. Klik op het pictogram bij de bodem van de Xcode-venster dat lijkt op een driehoek tussen verticale lijnen, klik dan op de optie 'Voeg ontbrekende beperkingen'.
Opmerking: U kunt het object 'Date Picker' overal plaatsen op het scherm die u wenst. Beperkingen zal ervoor zorgen dat onze Date Picker-object past goed op verschillende grootte iPhone schermen.
3D. Klik op het object Date Picker, en open vervolgens het tabblad kenmerken in de rechter bovenhoek van het venster van Xcode.
Opmerking: Het tabblad kenmerken zal de optie rechtstreeks naar de linkerkant van het pictogram dat eruit als een heerser ziet zijn.
3e. de optiemodus omzetten in Count Down Timer, en zorg ervoor dat de optie Interval is ingesteld op 1 minuut.
3F. Sleep het interfaceobject met het label 'Knop' op uw storyboard. Zodra het wordt toegevoegd aan het storyboard, wijzigen in de optie van de titel van de knop 'Start' van het tabblad kenmerken.
Opmerking: Deze knop zal ook onze 'Stop' knop, en we zullen die functie code later. De 'Button' object zal worden gevestigd in hetzelfde gebied als onze Date Picker-object. Het tabblad kenmerken zal ook worden gevestigd in dezelfde positie als met onze Date Picker-object. U kunt een verscheidenheid van andere instellingen voor onze knop, inclusief het gebruik van uw eigen aangepaste knop wijzigen. Echter voor de toepassing van dit project, we zullen gebruiken de standaardknop systeem.
3 G. een andere knop slepen naar uw storyboard, net zoals wij met de knop Start deden. De titel van deze knop in de pauze veranderen.
Opmerking: Wij zal later wijzigen op deze knop om de knop hervatten evenals te hervatten van de timer. Net als met de Start/Stop-functionaliteit, zal dit gebeuren in de code.
3 H. Sleep een Label-object naar uw storyboard en zorg ervoor dat het op de top van het object Date Picker. De grootte van het Label rekken dus het is even groot als het object Date Picker.
Opmerking: Dit label bevat het aftellen van de tijd. Het Label-object kan worden gevonden waar de knop en de datumkiezer objecten zich bevinden.
3I. beperkingen van het toevoegen aan het Label-object door te klikken op het pictogram bij de bodem die ziet als een driehoek tussen twee verticale lijnen eruit, kiest u 'Ontbrekende beperkingen toevoegen'.
3j. Verander de eigenschap 'Text' van het tabblad kenmerken om te ' 00:00 '. Zorg ervoor dat de eigenschap Font is ingesteld op systeem, en de tekengrootte is ingesteld op 44.
3 K. de eigenschap van de uitlijning instellen op gecentreerd en wijzigt de eigenschap Background in witte kleur.
3L. De eigenschap Alpha ingesteld op 0.
Opmerking: Zodra we beginnen met het coderen van de toepassing, zullen wij een blik bij de motivering voor deze eigenschappen nemen. De afbeeldingen hierboven zal tonen wat uw storyboard moet lijken. U zult merken dat de juiste eigenschappen voor het Label-object worden aan de rechterkant.