Stap 3: Een spel starten: Sprites
Als u een controller voor een beeld hebt gekozen:
Ga naar de achtergrond die u hebt gekozen. Klik op bewerken achtergrond. Kies een van de knoppen. (niet op een analoge stok of een dpad) en klik op de gestippelde rechthoek die brandt het kijkvenster. Selecteer een vierkant rond de gekozen knop, klikt u op bewerken en klik op kopiëren. na het sluiten van alles (niet de werkelijke game maker, gewoon de achtergrond), klik op de pacman aan de bovenkant van het scherm. u hebt nieuwe sprite gemaakt. Geef het een naam, in mijn geval, x knop. Ga naar edit sprite, klikt u op bewerken boven, en klik op plakken. Nu moet het gebied van de foto dat u gekopieerd eerder in het grijze gebied. Dubbelklik op de afbeelding, zodat u de afbeeldingseditor invoeren. uw foto retoucheren zodat het is gewoon de knop, en niet het oorspronkelijke gebied eromheen. zwart of grijs gebruiken om dit te doen. 2 sprites od van de knop maken. één voor wanneer het is nog niet gedrukt en één voor wanneer het heeft. zeker voor beide dat u ingaan op de afbeelding en klikt u op wissen kleur. Selecteer de kleur hebben en klik op ok. nu zal er een raster achter de knop. het gebied dat het raster geeft is transparant, of onzichtbaar. Als u een geselecteerde knop wilt, kies een modifier uit te afbeelding lijst. Ik heb nooit gebruikt gm8 voor, dus ik koos gloed. u bent klaar. Klik op de vinkjes totdat de sprite wordt gesloten. Herhaal deze procedure voor elke knop.
Als u een controller-afbeelding niet kiezen, maak uw eigen knoppen in paint, en ze laden in game maker door te klikken op load sprite in het venster van de sprite (het rode pacman opent het)