Stap 6: Scripting
U kunt code in javascript of c# schrijven in eenheid. Maar een interessante ding is dat u beiden in hetzelfde project kunt gebruiken. Dus als u hebben een vriend die weet alleen js en dat je alleen C# weet kun nog je een spel samen.
Hier zijn de scripts die ik in het spel gebruikt:
WIN.js
#pragma strikte
privé var drawGUI = false; privé var doorIsClosed = true;
functie OnTriggerEnter(theCollider: Collider) {}
Als (theCollider.tag == "Speler") {}
drawGUI = true; } }
functie OnTriggerExit(theCollider: Collider) {}
Als (theCollider.tag == "Speler") {}
drawGUI = false;
} }
functie OnGUI () {}
Als (drawGUI == true) {}
GUI.skin.label.fontSize = GUI.skin.box.fontSize = GUI.skin.button.fontSize = 23;
GUI. Vak (Rect (Screen.width*0.5-51,200,220,38), "u Won de wedstrijd");
} }
FallingScript.cs
met behulp van UnityEngine;
met behulp van System.Collections;
openbare klasse FallingScript: {MonoBehaviour}
openbare GameObject kubus;
VOID OnTriggerEnter (Collider col) {als (col.gameObject.tag == "Vloer") {this.transform.position = Cube.transform.position;}}
}