Stap 5: Poort het Circuit papier Computing Arduino
Werk uw code bij.
De pin-nummers wijzigen en aanpassen van de drempel voor het opsporen van knooppersen van 512 tot 300. Test uw setup alligator clips gebruiken terwijl het moederbord van de Arduino is aangesloten op uw computer.
Variabelen
int powerPin = 17; / / digitale 17
int btnPin = 3; / / analog 3
int btnValue = 0;
Boole isPressed = false;
int counter = 0;
lange randomPin = 0;
LED's matrix: 19, 10 11
int geleid [] = {
10,11,19};
int th = 100;
void setup / / run eenmaal in, wanneer de schets wordt gestart
{
pinMode (btnPin, INPUT); / / 5v deelnemen, doorgeven op pin 5
pinMode (powerPin, OUTPUT);
pinMode (led [0], OUTPUT);
pinMode (led [1], OUTPUT);
pinMode (led [2], OUTPUT);
Serial.begin(9600);
}
void loop / / run over en weer
{
digitalWrite (powerPin, hoge); verzenden van 5v om
btnValue = analogRead(btnPin);
Serial.println(btnValue);
Als (btnValue < = th)
{
teller ++;
Als (counter > 5)
{
Serial.println ("bracht op");
leds willekeurig inschakelen
voor (int i = 0; ik < 5; i ++)
{
for(int j=0; j<3; j++)
{
digitalWrite (onder leiding [j], hoog);
Delay(200);
digitalWrite (onder leiding [j], laag);
Delay(100);
}
}
delay(1000);
randomPin = willekeurige (0, 3); 0, 1, 2
Serial.println(LED[randomPin]);
digitalWrite (onder leiding [randomPin], hoog);
Delay(5000);
digitalWrite (onder leiding [randomPin], laag);
Delay(50);
Counter = 0;
} / / teller als nauwe
} / / als < 100 sluiten
anders
{
Counter = 0;
th (th + 100) = % 1000;
}
}
Het bijwerken van het speelbord.
Drie surface mount LEDs en een drukknop koppelen aan het bord (met lijm). Verf de bijbehorende geleidende paden, opnieuw testen voor continuïteit.