Hoe maak je een Atari Game (6 / 9 stap)

Stap 6: Ontwerp uw spel


Nu we aan de pret deel-spel krijgen ontwerp. Toegegeven, de elementen die u gaat krijgen zijn zeer beperkt, maar dat is waar de creativiteit in beeld komt. Er zijn zes ingebouwde elementen die zal worden gebruikt om alles op uw scherm:

1.) speelveld
2.) sprite 0
3.) sprite 1
4.) raket 0
5.) raket 1
6.) bal

Geavanceerde programmering kunt u benutten van de kenmerken van elk van deze elementen. De knipperende geesten op PacMan kunnen bijvoorbeeld de dezelfde sprites te worden herhaald en op meerdere plaatsen op het scherm verschijnen meer tekens invoeren. Dit zal worden toegelicht in veel beter detail in de tutorials, maar hier zijn de basics.

Speelveld-opgeslagen in 3 registers, met 4,8 en 8 pixels beschikbaar in elk. Dit zal de helft van het scherm van links naar rechts trekken, waarna het scherm kan worden herhaald of gespiegeld. U kunt ook opnieuw schrijven tot de registers na het trekken van de eerste helft te maken van een scherm dat verschilt helemaal over. In principe heb je 40 pixels op het scherm. Deze kunnen worden gewijzigd op elk scanline, maar normaal gesproken zijn gecodeerd in blokken van ongeveer 8 scanlines om geheugen te besparen. Het speelveld in mijn exampled is gespiegeld, wat betekent dat het recht de helft van de schermen weerspiegelt, niet wordt herhaald, de linkerhelft.

Sprites - voor gebruiksgemak uitleg sprites zijn beperkt tot 8 pixels breed. Er zijn technieken van het combineren van twee sprites zelfs herhalen horizontaal om maximaal 48 (geloof ik) te fungeren als een pixels over. Voor een beginner, zal net een eenvoudige sprite op het scherm worden vrij een taak. De harde limiet op de hoogte van de sprite is het hele scherm, maximaal 192 pixels in NTSC-systemen. Echter, je moet houden in het achterhoofd een teken dat het hele neemt scherm is het moeilijk om het ontwerpen van een spel rond. Dit is waar ontwerp en creativiteit in het houden van sprites kleiner terwijl nog het idee overbrengen tegenkomt. Ter referentie de Robot is ontwerp 8 x 22 pixels hier is afgebeeld, terwijl PacMan 8 x 8 is. Soms moet u kiezen tussen omvang en meer detail.

Raketten - er zijn ook twee raketten gebouwd. Deze worden normaal gesproken gebruikt als rechte lijnen of stippen. Dit is wat is geschoten in de game strijd. Dit (ik geloof staande voet) zijn wat zou worden gebruikt als lasers in spellen zoals Space Invaders of Vanguard. Ze kunnen ook dienen als ontwerpelementen (de rails in Pole Position). U wordt alleen beperkt door uw verbeelding, en natuurlijk de ernstige beperkingen van de 2600. De kleuren van de raket zijn vaak overeen met de sprite van hetzelfde nummer.

Bal - echt, de bal is net als de raketten zijn zover ik kan vertellen. Het enige echte verschil dat ik kan zeggen is dat de bal komt overeen met de kleur van het speelveld. Ontwerpers van het spel avontuur misbruik maakt van dit om daadwerkelijk de bal de hoofdpersoon, vandaar dat het verschijnt als een blok in plaats van met meer detail.

Gerelateerde Artikelen

Hoe maak je een Portable Game System

Hoe maak je een Portable Game System

Ever kunnend spelen van uw favoriete spel systeem overal aan gedacht? Ik weet zeker dat je. Naar aanleiding van deze gids, kunt u leren hoe te 'portablize' de Nintendo Entertainment System.In dit Instructable leert ik u alles wat die u moet weten sam
Hoe maak je een Computer-Game(in Unity)

Hoe maak je een Computer-Game(in Unity)

Video Coming soonMisschien is het grootste eerbetoon dat een gamer om zijn liefde voor spellen maken kan om een spel zelf te maken.Hallo mijn naam is Vazgi en in dit instructable ik ga onderwijzen u hoe maak je een computerspel.Laten we eens wat leuk
Hoe maak je een Gameboy / Game Controller met een Arduino Leonardo

Hoe maak je een Gameboy / Game Controller met een Arduino Leonardo

Hallo iedereen in deze Instuctables zullen we zien hoe te realiseren een Gameboy Arduino Leonardo.In feite is het niet echt een Gameboy maar een verkapte joystick.Stap 1: Eerste: de HardwareZullen we:-Arduino Leonardo Arduino IDE +-8 drukknop-8 weers
Hoe maak je een puzzel van de zwaartekracht (Brain Game)

Hoe maak je een puzzel van de zwaartekracht (Brain Game)

Stap 1: Bekijk de Video! Dit spelletje van de hersenen is alles over de techniek van een lager zwaartepunt. Het idee is voor altijd al, maar de meeste mensen nog steeds niet. De uitdaging is simpel... alleen evenwicht deze 14 nagels op één nagel hoof
Hoe maak je een Pin Mockingjay uit de Hunger Games

Hoe maak je een Pin Mockingjay uit de Hunger Games

In dit instructable ik zal u tonen hoe u uw zeer eigen mockingjay pin! Het is super eenvoudig en vrij eenvoudig, en door de manier waarop dit is de eerste set van instructies op internet op hoe maak je een van deze. De dingen die je moet zijn.-een bl
Hoe maak je een geweldige Instructable

Hoe maak je een geweldige Instructable

Elke één Instructable heeft potentieel in mijn ogen, en veel van jouwe. En er zijn duizenden Instructables en duizenden leden op deze site. Maar zolang ik heb op deze site, ik heb dat beide goed geleverd Instructables en, Nou, niet zo goed geleverde
Hoe maak je een gegrilde kaas gameboy sandwich!

Hoe maak je een gegrilde kaas gameboy sandwich!

Goede ochtend/avond/wat is tussenin! Ik zat te denken (een zeker teken om uit te kijken) "Hoe maak ik mijn Game Boy advance beter?" Nou, ik kwam te weten hoe! Dit is hoe maak je een gegrilde kaas sandwich gameboy! (geïnspireerd door pinky-Dink-d
Hoe maak je een cake Portal

Hoe maak je een cake Portal

hoe maak je een cake die als de taart uit de beëindiging van de Portal, de video game eruitziet.  Deze zijn eetbaar en zonder het minder dan lekkere dingen zoals vis vormige vast afval in het originele recept.  Dit is een grote taart. Ik snijd mij in
Hoe maak je een geweldige spek & ei bagel sandwich

Hoe maak je een geweldige spek & ei bagel sandwich

was toen ik op de middelbare school in de latere jaren deed ik beroepsopleiding volgen (in principe de school maakte je kostenloos werken) goed op één van de plaatsen die ik heb gewerkt op een bakkerij. de bakkerij was een typische moeder en pop bakk
Hoe maak je een kleine zusters ADAM spuit.

Hoe maak je een kleine zusters ADAM spuit.

Dit is hoe maak je een kleine zusters adam spuit uit de BioShock game serie.Ik heb altijd de zusjes in het spel en ik wilde de spuit dat de enge kleine meisjes met hen dragen maken.in sommige van de foto's zullen er twee spuiten of twee van de onderd
Snake spel... Hoe maak je een slang spel in c ++ te leren.

Snake spel... Hoe maak je een slang spel in c ++ te leren.

u kan hebben gespeeld snake spellen in nokia mobiles.in deze instructables, leert u hoe maak je een slang spel in c ++ programmeertaal.Maak je geen zorgen, als u geen programmeertaal vaardigheden hebt en je niet weet over c ++ .it is zeer eenvoudig e
Manders hoe maak je een Xbox Live-Account

Manders hoe maak je een Xbox Live-Account

dit toont u hoe te maken van een Xbox 360 live account en laat ook zien hoe maak je een avatar.Stap 1: Zet de Xbox Eerst zorg ervoor dat alle kabels zijn aangesloten. Inclusief het snoer aggregaat en het snoer van de TV. Vervolgens duw de zilveren vo
Hoe maak je een aangepaste set speelkaarten - benadering 1

Hoe maak je een aangepaste set speelkaarten - benadering 1

er zijn veel manieren om aangepaste speelkaarten, hier is mijn eerste benadering en na instructables zoals hoe maak je een aangepaste set speelkaarten - aanpak 2, zal ik laten zien dat sommige andere benaderingen. Ik denk dat dit is de beste die ik t
Hoe maak je een Dirt Cheap Multitouch Pad

Hoe maak je een Dirt Cheap Multitouch Pad

ALLE HARDWARE EN SOFTWARE WIJZIGINGEN ZULLEN WORDEN AANGEBRACHT OP MIJN BLOG:http://sethsandler.com/multitouch/mtmini/Wat is een MTmini?Een Multitouch Mini, MTmini in het kort, is een goedkope, kleine, draagbare multitouch pad. Het kan worden gebruik