Stap 5:5. De Arduino/automatisering
Ter verbetering van mijn slagingspercentage ik maakte een microfoon-circuit en schreef een Arduino-programma voor het, kunt gelukkig u uit een circuit te maken en haal een op amazon (die ik adviseren vooral als u niet wilt om te solderen). Dus wilt je kabellengte tot de microfoon op een analoge ingang van uw keuze, dan splice de camera en de flits kabel in 2 en haak een tot grond (op de Arduino) en anderzijds tot een digital pin. Dit is wat doe het genereren van de flitser.
DISCLAIMER-als een elektrotechnisch ingenieur (-ing student) ik moet zeggen dat dit niet de veiligste manier om dit te doen als u houdt van uw flitser, het is een ideale best met een optoisolator te isoleren van de huidige vanuit je Arduino en dat gaat uw flitser, maar ik dit probeerde en het werkte voor u, uw afstand in mijlen variëren kan maar wees gewaarschuwd , het kan uw flash pin bak. Dat gezegd zijnde, heb ik genomen 100 's van foto's zonder een en al mijn flitsen perfect functioneren.
Tijd om te springen in de code. De code is heel simpel en goed toegelicht maar here's the lowdown, initialiseert alles, en begint een forever-lus die leest de micValue en controleert als het kleiner dan de drempel is (it's supposed to groter maar mijn circuit was achteruit in een zin). Als dit de drempelwaarde wordt doorgegeven, snel 1 schrijven en schrijven 0 dan vertraging voor ongeveer 1 seconde. De 1 seconde vertraging is, zodat de flitser niet meerdere afgaat keer (dat wil zeggen als de skateboard stuitert terug). Lijnen 31 & 32 zijn er voor mij om uit te vinden de passende drempelwaarden, niet gewenste te hoog worden, net als u niet worden geactiveerd door gewone gebeurtenissen wilt zoals het praten. Het gelps sterk als de microfoon zowel de tabel als de trillingen van invloed is vereenvoudigen dingen. De code moet beschikbaar zijn voor download hier.
Dus is dat het! Geniet van
Als je genoten hebt van dit instructable dat kan je mij steunen door te stemmen voor dit instructable, ingeschreven om te stay tuned en gebruik de links (stap 2) hierboven!