Stap 4: Buigen van paden en het gebruik van eigenschappen
Ter illustratie van een gebogen pad, trok ik een nieuwe kleine vorm, ditmaal een Leucisme axolotl (dat heeft uitgesproken loo-sis-tic bijl-o-veel-ul voor degenen onder u die zullen worden gehinderd door dat). I 'm gonna noemen hem Wolfe voor korte, ik denk dat het een leuke naam voor hem. Dus, ik heb hem een beetje korting op het podium, en ik heb besloten dat hij gaat om te vliegen (heb ik al gezegd dat hij een vliegende axolotl?) van de hoogste juiste hoek van het podium, en neem vervolgens af als een sierlijke zwaan van de lucht. Nu laten we aan de slag.
Dus, zodra u een andere shape hebt gemaakt die u bent graag goof rond met, doen hetzelfde die je deed met de laatste, het omzetten in een symbool en maak vervolgens een bewegings-tween. U kunt beslissen het paginaformaat en de afdrukstand van de eerste en laatste frames net als tevoren. Ik heb besloten dat hij is op het eerste frame klein, maar erg groot op de laatste, omdat hij naar de voorgrond. Zodra ik hem gesleept heb naar waar ik weet dat ik wil hem om te beëindigen, en hij is de juiste verhoudingen, zal ik controleren om te zien dat het gewerkt, net als vorige keer.
Werkte het? Goed, nu is het verschil met de vorige keer dat u het pad zal veranderen. Als u uw muis over de lijn van de groene pad schuift, ziet u dat een beetje U-vormige pictogram naast de cursor verschijnt. Gebruik dit om te buigen uw lijn elke manier die u wenst. Dit helpt om de animatie lijkt een beetje meer realistisch.
En terwijl we over het onderwerp van de werkelijkheid, je zou afvragen, "Nou, hoe verander ik de snelheid die mijn vorm reist op?" Er zijn twee manieren om dit te doen. De eerste manier is om meerdere tweens aan een hoofdframe maken (een hoofdframe is een frame dat de zwarte stip daarop heeft, een volledig zijn gewoon frames). Om dit te doen, zet u de vorm waar u wilt beginnen, dan ga je naar de plaats in het hoofdframe waar u wilt dat de vorm te vertragen of versnellen (indien het later in het hoofdframe is, het zal vertragen en vervolgens snel, een vice versa). Zodra u het hebt geselecteerd, dient u uw vorm er te verplaatsen. U kunt ga dan naar het einde van het frame en het volgende tween toevoegen. Deze methode wordt ook gebruikt wanneer u wilt dat een shape te reizen in een zigzag patroon, of misschien als een bal stuiteren. De tweede manier, u kan doen, is met behulp van de functie van het gemak in eigenschappen. Als u het eerste frame van het hoofdframe met uw tweens in het geselecteerd hebt, ziet u het venster Eigenschappen in de rechterkant van uw scherm. Dit heeft opties zoals gemak, rotatie en pad. Gemak kan zeer nuttig zijn, hoe hoger het getal, hoe meer het zal zacht waas tegen het einde van de cursus. Ik vind dat het is nooit echt genoeg om een enorme impact wel, maar het is een mooi gevoel allemaal hetzelfde. De optie van de omwenteling is iets die u gebruiken kunt als u wilt dat de vorm te draaien. Dit kan goed voor titels of dingen als dat, maar vergeet niet dat er veel meer gewelddadige op zoek dan uw shape gewoon met de hand draaien. Pad is gewoon de wiskunde voor je pad, het is allemaal gek parabool. Dit is handig als u wilt transformeren uw hele pad tegelijk. Spelen met enkele van de functies om te zien wat je wilt.
(Door de manier, kun je vriendelijk negeren het commentaar op de derde foto die zegt "gebruikt overtrek". Ik heb een dronken slecht tweeling die graag schrijf dingen op mijn werk, maar dan beseft ze dat ze een fout gemaakt, dus ze SORRY, oke, gewoon verlaten het alleen is! Bedankt)