Hoe de controle van de arduino met een mail (2 / 3 stap)

Stap 2: Configureren van de software

De post van de Ardulink heeft twee configuratiebestanden. Ze bevinden zich in de conf map in de verdeling van de Ardulink.

ardulinkmail-conf.properties

In dit bestand kunt u het volgende configureren:

  • De e-mailaccount die u wilt gebruiken met Ardulink Mail. Eigenlijk het is getest en werkt prima met een Gmail-account.
  • Twee beveiligingsparameters. U kunt activeren/deactiveren een lijst met e-mail adressen waarvan Ardulink Mail berichten kan ontvangen. U kunt ook inschakelen/uitschakelen een inhoud e-mailwachtwoord. Als ingeschakeld Ardulink Mail controles als dit wachtwoord is opgenomen in de mail of niet.

ArdulinkMailConfiguration.xml
Dit XML-bestand bevat info over links, verbindingen en mail-handlers die Ardulink Mail moet beheren. Zo kunt u een verbinding met een XML-fragment als volgt definiëren:

< aconnections >
< className > org.zu.ardulink.connection.serial.SerialConnection < / className >
< constructorParameters >
< type > RAM java.lang.String < / type >
< waarde > seriële verbinding ID < / waarde >
< / constructorParameters >
< constructorParameters >
< type > int < / type >
< waarde > 255 < / waarde >
< / constructorParameters >
< naam > seriële verbinding < / naam >
< / aconnections >

Zie Ardulink API te begrijpen verbindingen: http://www.ardulink.org/javadoc/ardulink-core/index.html dan kunt u een koppeling met een XML-fragment als volgt definiëren:

< alinks >
< connectParameters >
< type > RAM java.lang.String < / type >
< waarde > COM5 < / waarde >
< / connectParameters >
< defaultLink >, waar < / defaultLink >
< naam > LINK 1 < / naam >
< waitSecondsAfterConnection > 10 < / waitSecondsAfterConnection >
< / alinks >

of als volgt:

< alinks >
< aConnectionName > seriële verbinding < / aConnectionName >
< connectParameters >
< type > RAM java.lang.String < / type >
< waarde > COM6 < / waarde >
< / connectParameters >
< connectParameters >
< type > int < / type >
< waarde > 115200 < / waarde >
< / connectParameters >
< defaultLink > false < / defaultLink >
< naam > LINK 2 < / naam >
< protocolnaam > ArdulinkProtocol < / protocolnaam >
< waitSecondsAfterConnection > 10 < / waitSecondsAfterConnection >
< / alinks >

Zie Ardulink API te begrijpen links: http://www.ardulink.org/javadoc/ardulink-core/index.html

Nu kunt u opdrachten die code uitvoeren wanneer een mail inkomende definiëren. Een opdracht die wordt gebruikt in de video hierboven is dit:

< abevelen >
< aLinkNames > LINK 1 < / aLinkNames >
< className > org.zu.ardulink.mail.server.contentmanagement.SimpleContentManager < / className >
< mailContentHooks > accendi < / mailContentHooks >
inschakelen van < mailContentHooks > < / mailContentHooks >
< naam > ACCENDI LED 26 e 27 < / naam >
< waarden > alp://ppsw/26/1 < / waarden >
< waarden > alp://ppsw/27/1 < / waarden >
< / abevelen >

In de className tag kunt u de uitvoering van een inhoudsbeheerder.
Ardulink Mail heeft eigenlijk twee Inhoudsbeheerder uitvoering. De eerste in het voorbeeld hierboven zoeken naar een e-mail inhoud haak (gedefinieerd in de mailContentHooks-tag) in de inkomende mail lichaam. Als een inhoud haak is te vinden (de tekenreeks "inschakelen" of de Italiaanse vertaling "accendi") dan alle waarden worden verzonden aan alle namen van de link (in het voorbeeld slechts één: LINK 1). Dus in het voorbeeld ongeacht worden van de koppeling protocol twee tekenreeksen verzonden. Deze tekenreeksen zijn twee ALProtocol-berichten en vervolgens PIN 26 en 27 van de PIN zijn ingesteld op hoog.

Er is een andere implementatie van de Inhoudsbeheerder. Helaas heeft deze uitvoering een bug in de v0.6.0. De moeilijke situatie zullen algemeen beschikbaar in de volgende release. Zie hier voor meer informatie.

Opmerking:
Sinds de logica op wanneer een inhoudsbeheerder heeft om iets te doen en logica op wat een inhoudsbeheerder heeft te doen is gedelegeerd aan de Inhoudsbeheerder, kunt u het implementeren van een inhoudsbeheerder die doen wat je wilt wanneer een recht binnenkomende mail wordt gelezen door Ardulink Mail. Zelfs als u inhoud niet manager een link gebruiken om berichten te verzenden aan een Arduino. Dus Ardulink Mail kan worden gebruikt als een generieke mail-processor.

Gerelateerde Artikelen

Controle van uw Arduino met een afstandsbediening

Controle van uw Arduino met een afstandsbediening

benieuwd over hoe om te controleren alles in uw huis met een eenvoudige afstandsbediening? Het is vrij eenvoudig en goedkoop.Stap 1: Verzamel spullen Hier is wat u nodig heeft:-Arduino (ik gebruik UNO)-Solderless breadboard-Een infrarood ontvanger-So
Controle van de Arduino met behulp van android app

Controle van de Arduino met behulp van android app

In deze instructables ga ik uit te leggen hoe de controle van de arduino IO pinnen met behulp van een android app, die we hier schrijven.De mededeling zal via ethernet en gebruiken we het GET-verzoek voor het activeren van de IO.Laten we beginnen!Sta
Hoe te herstellen van uw uitlaat met een slangklem op TechShop...

Hoe te herstellen van uw uitlaat met een slangklem op TechShop...

What you needGebroken uitlaatCordless effect pistoolSlangklemZeshoek socket hex hoofd (5/16)Auto lift (TechShop)VeiligheidsbrilMijn 03 Jetta maakte veel kabaal afkomstig uit de uitlaat, met wat onderzoek vond ik dat het middelste deel van mijn uitlaa
Hoe te krullen van je haar met een toverstaf.

Hoe te krullen van je haar met een toverstaf.

Hallo is hier een instructable over hoe te krullen van je haar met een toverstaf. Deze techniek is leuk, gemakkelijk en prachtig. Ik hoop dat u geniet van en veel plezier met dit instructable:)Stap 1:U zal moeten A krultang, borstel/kam en A handscho
Controle van EL draad met een Arduino

Controle van EL draad met een Arduino

In dit instructable ik zal u tonen hoe u kunt besturen van EL draad met een Arduino.Wat u zult moeten:EL Wire en omvormer - adviseer ik http://ez-el.com/ez-el-wire/10ft-ez-el-wire-3v-inverter-kit/Arduino of een micro-controller die een relay kunt bep
Controle van de Arduino met Gamepad

Controle van de Arduino met Gamepad

Laatste tijd ik heb nieuwsgierig geweest over befriending Arduino of elke andere microcontroller met een gamepad om fysieke interactie met de dingen die ik maak, maar er leek te zijn geen snel of goedkope manier om te doen.De meeste oplossingen zijn
Hoe de controle van de arduino board met behulp van een android telefoon en een bluetooth-module

Hoe de controle van de arduino board met behulp van een android telefoon en een bluetooth-module

In deze tutorial leert u hoe u met een bluetooth-module en MIT's app uitvinder maken van een draadloze seriële verbinding tussen een android telefoon en een arduino board.Hier is een korte video die toont een voorbeeld-app die ik heb gemaakt. Ik zal
Controle van de Arduino via een webservice met Teleduino

Controle van de Arduino via een webservice met Teleduino

Zet je Arduino in een verfijnde controle webplatform met behulp van Teleduino.Teleduino is zowel een product als een service. Zodra de Teleduino schets is geladen op uw Arduino (het "product"), het vervolgens verbinding met de server van de Tele
Controle van de arduino met behulp van Blynk via usb

Controle van de arduino met behulp van Blynk via usb

Dit is mijn tweede instructable. In dit instructable zal ik laten zien hoe u kunt besturen LED met behulp van Blynk.Blynk is een applicatie die ons dashboard, evenals connectiviteit biedt. die u kunt downloaden van google play store (voor Android). &
Controle van de motoren met een mobiele telefoon

Controle van de motoren met een mobiele telefoon

Ik ben bezig met een project waar ik wil rijden twee motoren op basis van signalen van een mobiele telefoon. Iets eenvoudigs. Iets dat elke keer krijg ik een SMS-bericht op mijn telefoon activeert. Er zijn vele manieren om dit te doen, ik zal schetse
Controle van de Arduino met Android telefoon via Bluetooth

Controle van de Arduino met Android telefoon via Bluetooth

Hallo mensen, hier kunt u leren hoe u kunt besturen Arduino met Android telefoon via Bluetooth. U kunt uw smartphone als een afstandsbediening voor u verlichting van het huis systeem of u kunt gebruiken als een drone externe enz.Om de verbinding tuss
Controle van de Arduino met visual basic 6.0

Controle van de Arduino met visual basic 6.0

Dit instructable is onderdeel van mijn boek Arduino + visual basic 6.0 (aanbrengen in uw eigen software controle arduino Robot.Visual basic 6.0 is een zeer oude versie sommigen kunnen vragen waarom we gebruik wilt maken van visual basic 6.0. Visual b
Controle van de Arduino met behulp van PHP

Controle van de Arduino met behulp van PHP

Ik heb onlangs gezien een heleboel problemen met betrekking tot PHP en Arduino. Vele mensen weten niet over feiten zoals die een arduino een 2 tweede (!) vertraging moet voordat het eventuele berichten via seriële kunt ontvangen. Er zijn een paar and
Controle van de motoren met een wiinunchuck (beer op een driewieler)

Controle van de motoren met een wiinunchuck (beer op een driewieler)

Een van mijn eerste arduino project en een schoolproject voor de HKU games en interactie.Wilt u dit project in kleinere stappen? Bekijk deze tutorials die ik dit Instructable gebaseerd op!http://makezine.com/projects/Wii-Nunchuk-Mouse-2/Stap 1: Wat j