Stap 3: Model sommige gebouwen
Er zijn twee basismethoden om gebouwen in FormIt. Beide manieren zijn toegankelijk door te klikken op het vak en plus symbool helemaal in de linker onderhoek van het scherm (Zie de video hieronder voor een demonstratie). De eerste is het gebruik van de bestaande vaste stoffen die zijn opgenomen in het programma en hen aan uw behoeften aanpassen. Hiervoor Kies dit een van de vaste beelden, zoals een kubus, en klik vervolgens op waar u het zou willen op de afbeelding. Dubbelklikken op een vlak of een rand kunt u sleept u deze naar een nieuwe locatie, de grootte en vorm van het bestaande object te wijzigen. U kunt ook objecten roteren door ingedrukt te houden terwijl u op hen klikt met één vinger. Vervolgens selecteert u de cirkelvormige pijl en sleept u een hoek van het object wilt roteren in plaats. Slepen van een object geen opties geselecteerd zal verplaatsen.
De andere manier maken of wijzigen van de gebouwen is met behulp van de knop lijn of rechthoek. Als uw gebouwen oneven vormen zijn mogelijk dit de gemakkelijkste manier om ze te maken. Vestigen waar u wilt dat de randen van het gebouw te zijn, en wanneer u voltooit de vorm trekken tot maken het gebouw 3D.
Deze video doorloopt u de methoden van de modellering in FormIt bovenstaande (evenals een bos meer) zodat u kunt beginnen met het herscheppen van uw eigen omgeving voor dit Instructable:
Wanneer u klaar bent met het modelleren van de gebouwen die zou kunnen schaduw op uw tuin werpen is het tijd om te verplaatsen naar de volgende stap.