Stap 10: Wat is dat je zegt? Mijn scarecrow moet een brein?
In een notendop zijn de controles zeer gemakkelijk, wanneer u de macht op de monsters ogen gloeien groen in een fading in- en uitzoomen soort effect. Dit vragen wij "Happy Mode". Als u wilt meer schrikken toevoegen aan uw wet kunt u iets meer mobiele en druk op een andere knop om te schakelen van de ogen aan een snel knipperend knalrood. Dit moet gepaard gaan met geluidseffecten zo goed! Dit noemen we "Boos Mode!".
Helaas zal ik moeten wachten voor het uploaden van de code en het bedradingsschema voor de ogen van de Arduino, zodra ik terug naar huis om mijn hoofd PC.
Ik ben weg op een verwante opleiding van werk op het moment... ja dat klopt... een cursus die me twee honderd mijlen verwijderd van mijn monster ziet...
zonder een auto...
OP HALLOWEEN!
zucht... :-(misschien volgend jaar...
Arduino-broncode zoals beloofd:...
CONSTANTEN
Const int buttonPin1 = 2; het nummer van de drukknop pin
Const int ledPin1 = 7; het nummer van de rode LED-pin
Const int ledPin2 = 9; het nummer van de groene LED-pin
VARIABELEN
int buttonState = 0; variabele voor het lezen van de drukknop status
int helderheid = 0; Hoe helder de LED is
int fadeAmount = 5; Hoeveel punten te vervagen van de LED door
VOID Setup
{
pinMode (ledPin1, OUTPUT); Initialiseer de rode LED-pin als uitgang:
pinMode (ledPin2, OUTPUT); Initialiseer de groene LED-pin als uitgang:
pinMode (buttonPin1, INPUT); Initialiseer de drukknop pin als input:
}
void loop
{
buttonState = digitalRead(buttonPin1); Lees de stand van de drukknop waarde:
Als (buttonState == HIGH) {/ / controleren als de drukknop pressed.if het is is, de buttonState is hoog:
digitalWrite (ledPin1, hoge); LED inschakelen:
digitalWrite (ledPin2, laag);
vertraging(20); wachten op een 50 milliseconden
digitalWrite (ledPin1, laag);
vertraging(20); wachten op een 50 milliseconden
}
else {}
digitalWrite (ledPin1, laag); rode LED uitschakelen:
analogWrite (ledPin2, helderheid); de helderheid van pin 7 instellen:
helderheid = helderheid + fadeAmount; de helderheid wijzigen voor de volgende keer door de lus:
Als (helderheid 0 == || helderheid == 255) {/ / de richting van de fading aan de uiteinden van de fade omkeren:
fadeAmount = - fadeAmount;
}
delay(50); wacht 30 milliseconden het dimmen effect zien
}
}
EINDE VAN HET PROGRAMMA.
Ik krijg het diagram getekend voor u alle ASAP en post het nu ik ben thuis.