Stap 1: Eerst een beetje geschiedenis
Wolfenstein 3D wordt algemeen beschouwd als de eerste persoon shooter-genre op de PC hebben gepopulariseerd. Het werd gemaakt door id Software en uitgegeven door Apogee Software. Op 5 mei 1992 uitgebracht voor MS-DOS, - (wow 6 maanden ouder dan mij exact!) - het is geport naar een breed scala aan systemen, waaronder (maar niet beperkt tot vanwege hombrew) 3DO, Super NES, Game Boy Advance, Acorn Archimedes, Atari Jaguar, Iphone/Itouch en de Apple IIGS.
De eerste drie afleveringen van het spel zich richten op het karakter van William "B.J." Blazkowicz (u) probeert te ontsnappen naar Kasteel Wolfenstein en het nazi-regime omver te werpen.
B.J., een geallieerde spion, terwijl het proberen om te vinden van de plannen voor operatie Eisenfaust gevangen had genomen, en werd gevangengenomen in Castle Wolfenstein. In eerste instantie slechts gewapend met een mes en een pistool (verkregen door overweldigend de bewaker in zijn cel), is B.J. de eerste doel slechts te ontsnappen van de gevangenis van het kasteel. SS-bewakers overneemt, stelen van hun machinegeweren en uiteindelijk verwerven een keten pistool, hij vindt zichzelf uiteindelijk oog in oog met de aflevering één baas, de ultieme gevangenis bewaker Hans Grosse
Het spel gaat op voor een totaal van 6 afleveringen 60 besluitvormingsniveaus. Ik herinner mij gonna game winkels en ze verkopen dit ding op plomp schijven voor 7,50 dollar en elke aflevering kon worden gekocht van shareware of vanuit de store voor nog eens $5 en met alle afleveringen waardoor het nog steeds één van de goedkoopste ongebruikte spelen wordt $30 voor het volledige ding (meeste Snes of genesis games die ik me goed herinner waren veel meer)
Dit spel kwam uit vóór het ECSR (in Amerika I 'm sorry dat ik weet niet over Europa misschien dat kan iemand meer dan daar me vertellen), en is een van de vele spelletjes waarom ECSR kwam,
-de makers gewaardeerd eigenlijk het spel PC13 (een woordspeling van PG13) nog ECSR gewaardeerd het Mature of 17 +! (zelfs de GBA een, wanneer er meer bloedige en gewelddadige games out nominaal Teen) - zo houd in gedachten dat beoordeling er is om te blijven, tenzij het ECSR roept het zoals ze met de Elder deden schuift
Het spel in 1994 werd verboden in Duitsland, en nog steeds is! (Beetje raar dat ze nog steeds niet gekregen over dit spel, dus wat hebben ze voor WW2 FPS? Amerikanen Vs Japan? - of geen...)
Het spel werd later geport naar de SNES, en fans wilde, (Wolfenstein 3D op een console! je zou denken dat je ooit de dag zou zien!!!) EN!! .... Het was zwaar gecensureerd wegens nintendos cencorship... Alle nazi-verwijzingen (of bijna alle zeer weinig blijven) zoals Hitler posters of Swastika's waar genomen, de bewakers zeggen "stil" in het Engels, aanval honden waar vervangen door Mutant ratten uit een latere bazen experements. Bloed werd gedraaid wit en genaamd "zweet" maar ik het spit noemde, oorzaak leek het als het kwam uit de mond en ik kijken boksen of iets voordat ik het spel speelde., en omdat dit had geen Nazi-spullen, werd het toegestaan in Duitsland! (ze nog bloed groen te zijn)
ID daadwerkelijk heeft gereageerd in de officiële DOOM speler gids over de reactie op Wolfenstein, beweert het is ironisch dat het moreel aanvaardbaar is om te schieten mensen en ratten, maar niet honden (lol zo waar) was
Hoe dan ook muur de afbeeldingen op de Snes een zijn de ergste die er het slechtste pixelation op afstanden die ik ooit heb gezien sprites werden 32 x 32 (in tegenstelling tot de PC's 64 x 64) maar de wapens 128 x 128 waren... Nu om eerlijk te zijn, draaide hij puur op SNES hardware (geen FX chip hier), die geweldig is. Vreemd is de GBA-versie perfect in orde op een klein scherm! Helft van de tijd die ik bruin schoot met blauwe vazen denken ze planten waar de bewakers (de kleuren zijn hetzelfde! de nazi's had bruine jas en broek met blauwe laarzen)
in ieder geval de volgende belangrijke haven werd in het tijdperk van de 32/64 bit (ik zeggen beide op hetzelfde moment oorzaak de 32 wayyyyy was te kort om een tijdperk) en het moest worden geport naar de 32 x (Sega 32 x motha fucka - AVGN referentie) maar werd geschraapt (er is een project op Sega-16.com echter volledig de PC-versie te converteren naar de 32 x en het gaat heel goed ik moet toegeven!). dus om de volgende 32 bit systeem waarmee cd's!!! (Nee niet de PlayStation - en ja de 32-bits) de Panasonic 3DO - dit staat bekend om zijn precies hetzelfde als de AppleII computer en sommigen zouden zeggen de AppleII misschien wel de beste poort voor een computer
en de 3DO het meest wordt beschouwd als de beste, of tweede beste console poort.
de andere een veel mensen zeggen is de beste of tweede beste is de Atari Jaguar!
Deze versie is in tegenstelling tot alle andere versies van het spel.
De afbeeldingen op het zijn uniek aan het systeem, ze zijn baised uit de Doom-graphics (en zeer gedetailleerde), en er wordt gezegd dat het spel werd gemaakt in een weekend, aan het testen van de Jaguar's 3D, het werkte zo goed, bijna te goed, de framerate is een zinderende snelheid, waardoor het erg glad, wat betreft waarom het werkte ook goed , oorzaak het tarief van de fireing op de machine gun is daadwerkelijk heel snel! Principe in de SNES-versie dat het plasmageweer heeft een fireing tarief van iets zoals 600 rondes een min, heeft de machine gun in de atari ongeveer 600 ook! Ook de klassieke bar op de systeembalk was opgestegen, BJ's gezicht was teruggekeerd naar het normale PC versie (ik vond dat gezicht beter tbh) de score werd genomen, zo schat 4 gezondheid aan u toegevoegd, en extra levens Maxed u HP tot 200.
Dit was veruit mijn favoriete poort, en een van een paar redenen waarom die ik de Jaguar kocht.
dat is de fundamentele geschiedenis voor ya, al zijn er moderne havens zoals de gba, de wii hombrew, de iphone/itouch, maar geen van deze echt bleek grond brekende ideeën. En er waarschijnlijk niet zal zijn omdat zij hebben basicly gemaakt moderne games, zoals terugkeer naar kasteel Wolfenstien, (een ander spel dat zeer bewerkt) en de nieuwe... Wolfenstien... (ja de industrie is having te zwaar tijd deze dagen het bedenken van namen)