Stap 1: Ontwerp de spreker shell
Ik gebruik Autodesk 3DS Max voor modellering. het programma duurt een paar dagen om vertrouwd te raken met de interface en hotkeys. over het algemeen is een zeer krachtige 3D-software. Ik hoefde te leren dat er veel diepgaande, omdat alles wat ik nodig is om het formulier te bouwen in de veelhoek. de telling van de veelhoek moet vrij laag om deze geometrische esthetiek.
Er zijn een paar tips bij het maken van het model.
1. altijd proberen te maken van de veelhoek die 4 tot en met 6 zijden hebben. het is makkelijker te snijden zodra het is afgedrukt op papier. acute hoeken voorkomen wanneer het scheiden van de veelhoek mazen.
2. Zorg ervoor niet over lappen hoekpunten
3. het model moet een hele shell om een goede import in pepakura. Zorg ervoor dat er geen onderdelen die elkaar overlappen
4. Controleer de schaal en volume nadat het model is gedaan. een goede schatting maken van de spreker optimale kabinet grootte die staat vermeld op de onderdelen-express. dus kies een woofer, en het volume moet opschrijven. dan de schaal van het model op een grootte die dergelijke volume heeft.