Stap 2: Ontwerp 2: Ideation & prototyping
Nadat u uw 'gloeilamp afgaan in je hoofd' moment hebt zijn tijd om te gaan met het project, maar nooit vergeten dat terwijl creativiteit met een idee begint, ideeën pas vorm eenmaal uitgewerkt op papier. De handeling van het vastleggen van ideeën op papier is een viscerale onderdeel van het creatieve proces. Sla het niet! Het helpt verfijnen en ontwikkelen van uw concept en dient alleen om het uiteindelijke ontwerp.
Schetsen
Met een ruw idee in mijn hoofd is het dan tijd om te beginnen met het krijgen van een gevoel voor wat deze begrippen zou kunnen zien in het echte leven eruit. Ik begin met schetsen van verschillende ideeën en dan richten op één oplossing, het toevoegen van meer en meer detail. Het is een ontwerp principe genaamd eerste diepte-tweede breedte... vangen veel verschillende concepten en vervolgens vestigen op een specifiek ontwerp. Niet springen meteen in het eerste idee dat naar je toe komt.
Bekijk mijn instructable over de mod een laptop in een on-the-go idee vastleggen van machine (ok, het is gewoon een laptop met een potlood en puntenslijper gebouwd in.. maar ik zweer bij het!)
Uiteindelijk, dit proces elvolves; van potlood/papier naar de computer. Zoals u van de beelden zien kunt ging ik uit een paar ideeën op papier naar Google Sketchup
Prototyping de wekker in Sketchup
De in-videoaantekeningen moeten helpen u door de stappen begeleiden. Excuses dat er geen geluid, probleem opnemen van audio is.
Ik heb erop wijzen dat ik ben het type dat in het algemeen gaat met de stroom en vermijdt vastloopt in de details aan een begin van een project. Wat kan er cool op papier uitzien kunnen blijken te zijn onpraktisch in werkelijkheid. Denk aan concept auto ontwerpen versus wat je eigenlijk in de showroom ziet; dingen veranderen en evolueren als gevolg van praktische aspecten. Gebruik gewoon uw intuïtie en vuistregel voor nu. Zal niet ziet u maten of dimensies voor een paar stappen... gewoon een algemene naleving van de principes als de Gulden snede.
Natuurlijk, is deze methode van 'maken' een proces van springen in hoofd eerst zonder elk detail verantwoord. Fouten gebeuren? Ja! maar je kunt nooit krijgen elk ontwerp rechts eerst en alleen door het maken van fouten krijg je een gevoel voor de grenzen van wat werkt.
Verwijzingen;
Tips over prototyping
http://www.Gamasutra.com/features/20051026/gabler_pfv.htm
Dit artikel spreekt over prototyping spelen maar bevat een schat aan informatie over het inspireren van creatieve ideeën in een ontwikkelomgeving voor het product.
PicLens/Cooliris
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5579
U kunt surfen veel afbeeldingen snel, probeer het eens met de resultaten van de beelden van een google-zoekopdracht
Tutorial over het gebruik van sketchup;
http://SketchUp.Google.com/training/videos.html
Sommige instructables die gebruikmaken van sketchup vooraf te plannen
3D muis
De Logitech 3DConnexion