Stap 3: Een beetje theorie
De Led-array wordt de tekst weergegeven door Inprenting van een gedeelte van een teken als het beweegt langs het glimmende oppervlak. Elk teken bestaat uit een 6 x 5 Bit patroon. De Arduino schets doorlopen elke kolom van elk teken in onze boodschap. Zoals eerder vermeld, is onze 12 LED-array opgesplitst in 2 groepen, wat betekent dat we kunnen schrijven 2 lijnen en ongeveer 45-50 tekens tussen telkens vernieuwen.
Onze schets slaat elk teken als een 2-dimensionale array en vervolgens verwijst naar de index met behulp van de overeenkomstige ASCII-Codes.
De schets bestaat ook voor 2 Main write Routines. WriteOut1, schrijft naar de eerste lijn en WriteOut2 naar de tweede lijn. Als laten we zeggen we hebben een boodschap die is 50 tekens lang dan, lijn een 35 zou weergeven en de resterende 15 automatisch naar de tweede lijn zal worden geschreven.
WriteOut1 is vrij eenvoudig, laten we zeggen we hebben een character-kolom B10110100 (laatste 2 bits zal altijd 0 zoals elk teken een max 6 bits lang is), dit zal worden verschoven uit om het alleen het eerste Shift Register en de bijbehorende LED's zal worden verlicht, ie, on-off-on-on-off-on-off-off.
WriteOut2 is een beetje ingewikkelder, hiervoor hebben we u een deel van WriteOut1 aswell gebruiken. Laat zeggen we de byte B11001100 die we verschuiven hebben willen uit tot de tweede groep van 6 leds, zou moeten we eerst te verschuiven uit B00000011 (eerste 2 bits voor onze byte gecombineerd met zes nullen) het eerste shift register, waarna de resterende B00110000 (Rest van de Byte verschoven van) de tweede werktijd registreren.
Genoeg van de theorie laat overgaan tot het bouwen van de as...