Stap 3: Het afbranden
Het gereedschap Masker bevindt zich onder het Histogram helemaal naar rechts. U kunt met dit, aanpassingslagen toevoegen in de vorm van een penseel aan uw foto.
Recht nu, we gaan gebruiken doordrukken.
Als ik kijk naar de ruwe versies van mijn foto's, kijk ik om te zien waar de schaduwen zijn, en wat contrast kan worden verhoogd en geaccentueerd om te kijken ongelooflijk. Hier is een close-up van een deel van de onbewerkte afbeelding naast de laatste bewerken. Zie hoeveel meer levendig het glas weerspiegelt het zonlicht? Door de donkere gebieden van de patio met doordrukken, de lichten en de hoogtepunten worden gewaarborgd en de donkere zijn "gebrand" in een beetje meer (afhankelijk van waar u dat kleine schuif die wordt weergegeven over uw eerste borstel merk neerzetten. Het is een live preview van wat je doet). Kijk ook naar de korrel van het hout. De hele afbeelding ziet er veel dieper en donkerder. Het geeft ook uit een meer sombere, eenzaam, verlaten humeur dan de vage 4:30 PM-schaduwen die er waren.
De Burn tool is een van mijn favorieten in Lightroom. Voor mijn stijl van fotografie, het wordt gemaakt van de meest dramatische stemming en helpt me te onderscheiden van de kleuren die ik nodig om het later te verminderen in het bewerkingsproces.
BURNS IN DEZE FOTO
Naast het raw-foto en kijken volledige foto, ben ik zeker dat u kunt al zien veel van de specifieke delen die ik verduisterd met behulp van het gereedschap Doordrukken.
-Ik ben begonnen met de gebieden van de voormalige glas van de deur. Het natuurlijke licht scheen nog genoeg binnen om weer te geven van de kastdeur houten paneel en het puin op de verdieping. Ik wilde niet dat afleiden van het onderwerp van de foto en ik vond het idee van het hebben van een mysterieuze blik binnen. Iets wat die je duidelijk kunt zien staat open voor de lucht, maar is donker in tegenstelling tot de vernietigde deur. Dit werd gedaan met slechts een borstel, zodat ik in alle vullen kon binnen ruimte en brengen de blootstelling tot een passende zwart. Ik nam de zorg om de rebrush over de gebieden van de deur die ik per ongeluk opgenomen om hen terug naar de manier waarop ze waren (Alt + Klik hier voor het aftrekken penseel)
-Ik geef de voorkeur aan het maken van mijn eigen vignetten via trial and error. Het is veel beter te kunnen bepalen van de kijker visuele richting naar de pixel in plaats van gewoon klap op een voorinstelling en laat een overdreven afgeronde duidelijk gebied in het midden. Enkele foto's vragen om een meer subtiele aanpak dan anderen. Dit was een. In een andere versie van deze foto die ik heb bewerkt, bijgesneden ik zelfs meer, bijna tot de bovenkant van de deur. Dit was om te compenseren voor de onvolmaakte centreren werk dat ik deed in de eerste plaats (hey, je live en leren rechts?). Geven wat donkere ruimte onder de veranda de overstek laat me meer contrast te maken met het licht aan de rechterkant, die we om in een klein beetje krijgen.
-Nadat ik deed het vignet van de bodem, merkte ik meer potentieel in de patio. Er was zo veel actie daar beneden, moest een meer prominente rol van de foto. Ik gebruikte een iteratie van brandende donkerder alles ten zuiden van de deur, dan een paar meer passen met aparte borstels te accentueren de overgangen tussen de schaduwen en daglicht, evenals de afzonderlijke stukjes glas en de plank van hout naar rechts. Ik donkerder dan mijn lagere vignet een beetje meer, zodat de focus weg van de hoeken.
-Reisde ik de muur een beetje te definiëren de meer subtiele schaduwen meer en nam daarna het deurkader en details van de deur.
Met de brandwonden uit de weg nam ik naar mijn volgende gereedschap, Dodge.