Stap 2: Ik gebruikte onderdelen
Als ik wil iedereen in dit Parlement ziet me mijn DIY "Arduino" spel Pac-man, ik wil niet dat het te klein. Dus, het eerste wat dat ik nodig heb is een groot scherm.
Controller - ik gebruikte Seeeduino v4.2 een Arduino-compatibele bestuur, ik beschouw dit als een van de beste Arduinos, zeer stabiel, easy-to-use, en zelfs afsluiten goed kijken, komt zeer handig voor de meeste van de arduino gebaseerde projecten.
Display - In dit geval gebruikt ik 4 x Superdun 16 x 32 rode LED Matrix Panel om te maken een 64 x 32 / 307,5 mm X 165.8 mm LED scherm.
Score Indicator - maken van een spel betekent dat er moet een score-indicator, dus ik een extra beeldscherm instellen moet voor afspelen van het deel van de scores tellen en timing. In mijn vooruitzichten dat een I2C LCD zou een goede keuze aangezien het zal niet interfereren met het deelvenster van de Matrix LED, gebruikt die SPI interface voor gegevensoverdracht. Ook was het makkelijker voor mij om te doen het programma op basis van de Arduino IDE. Ik ben een newbie in C taal BTW (als er betere manieren om dit te doen kunt u commentaar zijn hieronder, zodat we over het bespreken kunnen :)
Controle van het spel - wat betreft de controle van het spel, ik zat te denken over een vrij interessante manieren om dit te bereiken. Dus ik van de traditionele Gamepad of Joystick verlost, in plaats daarvan koos ik een zeer intrigerend module - de GROVE - GEBAAR. U kan niet worden vertrouwd met het, maar geloof me, tzijn is echt de leukste van deel-opdracht de Pac-man met verschillende gebaren, houd lezen en u weet wat deze Grove - gebaar is en hoe het werkt, ook is er een video hieronder.
Sound Effect - een eenvoudige zoemer kon doen het werk.
Anderen - hebt u toegang tot de bronnen zoals 3D printen of lasersnijden, je kunt DIY gevallen naar frame van de stukken van hardware.