Stap 2: modelleren
In deze stap zullen we onze 3D-model in de Blender:
- Download en installeer Blender van www.blender.org
- Open Blender dan Esc Klik op "A" tweemaal om schakelt u uit en Selecteer alles
- Klik op "X" en vervolgens "Enter" om te Schrap alles in de scène.
- Toevoegen van een cilinder
- De afmetingen van 80 x 80 x 10 wijzigen. Als u niet kunt het rechtermenu (eigenschappen menu zien) kunt u deze weergeven door te klikken op de "N"-toets. Op een zijde nota, kunt u ook verbergen en weergeven van het linker menu (Menu Extra) door te klikken op "T"
- Opmerking: Ik denk dat het een bug maar deze dimensies zijn in meter binnen Blender, maar wanneer deze exporteren zal worden omgezet in millimeters.
- Ga naar "Edit Mode" door te klikken op "Lusje" en wijzigt vervolgens de methode van uw keuze om "gezicht selectie"
- Selecteer de bovenz─│de en inzet het door te klikken op de i sleutel. inzet te over ~0.8
- Selecteer de binnenzijde en extruderen het naar beneden tweemaal. Eerst alleen een beetje en de tweede tot en met ongeveer de helft van de hoogte van onze cilinder
- Voeg een paar rand lussen om ons model als we besluiten om het later onderverdelen.
- Vanuit bovenaanzicht (kunt u bovenaanzicht door te klikken op 7 op numpad) hebben Selecteer 16 gezichten uit de 32 we zoals in de afbeelding.
- Het draaipunt van de wijziging als individuele oorsprong.
- Inzet gezichten door net een beetje klikt u vervolgens op W om naar specials menu en selecteer vervolgens "onderverdelen gezichten". Hierdoor wordt elk gezicht veranderen in 4 gezichten.
- Nu willen we graag deze 4 gezichten in cirkels, om te doen dat open het deelvenster Voorkeuren van de gebruiker en ga naar add-ons en zoek vervolgens naar LoopTools. Als u de invoegtoepassing hebt gevonden, check it en sluit het venster.
- Op ons model en met dezelfde gezichten geselecteerd, ziet klikt u op w en je nu dat we een optie genaamd lus Tools hebben. Selecteer kringen in dat menu die uw rechthoeken in cirkels veranderen zal. Verkleinen ze zodat ze passen binnen de inzet die we gemaakt.
- Nu extruderen de cirkels van ongeveer 10 keer naar boven met behulp van de E opdracht tot een hoogte van ongeveer 100 mm
- Verwijder de bovenste gezichten X Klik selecteren van gezichten.
- Selecteer het bovenste gedeelte van het model (Base) en dupliceren Shift D dan zet het omhoog en draai het door 180 graden langs de x-as.
- Nu draaien rond de z-as door 11.25 graden. en lijnen met de kolommen die we gemaakt.
- Selecteer automatisch samenvoegen hoekpunten naar dezelfde locatie verplaatst.
- Dit zal uw top en lagere delen samen te voegen.
- nu uit het bovenaanzicht Selecteer de bovenste 2 gezichten en de getoonde rand lussen en overbruggen van hen door te klikken op Ctrl + E Selecteer brug rand lussen.
- Maken de top vloeiender kunt u de out meest top rand lus en schuine het door te klikken op Ctrl + B te verplaatsen uw muiswieltje te bepalen welke segments(smoothness) u krijgt.