Stap 3: Codes
/*============================ EG LABS ===================================//Demonstratie over het gebruik van 16 x 2 LCD-scherm met een arduino board
* LED anode aangesloten op de digitale uitgang 6
* LED kathode gekoppeld aan grond via een weerstand van 1K
//============================ EG LABS ===================================*/
de code van de bibliotheek omvatten:
#include < LiquidCrystal.h >
initialiseren van de bibliotheek met de nummers van de pennen van de interface
LiquidCrystal lcd (12, 11, 5, 4, 3, 2);
lange randNumber; de variabele die wordt verondersteld om te houden van de willekeurig getal
Const int analogOutPin = 6; Analoge uitgang pin waar de LED is aangesloten op
VOID Setup
{
de LCD's aantal kolommen en rijen instellen:
LCD.begin (16, 2);
Een bericht op het LCD-scherm afdrukt.
LCD.Print ("ingenieurs GARAGE");
lcd.setCursor (0, 1);
LCD.Print ("RANDOM nummer");
initialiseren van de seriële poort
Serial.begin(9600);
initialiseren van de pseudo-willekeurige nummer generator
randomSeed(analogRead(0));
}
void loop
{
randNumber = willekeurige (0, 255); een willekeurig getal genereren
Serial.println(randNumber); Stuur de willekeurig getal naar de seriële poort
analogWrite (analogOutPin, randNumber); variëren van de helderheid van de LED volgens de willekeurig getal
delay(300);
}