Stap 2: Posten proces puzzel via Maya (MEL Script)
Naast de 3D-modellen te exporteren, schrijft de toepassing een MEL script. Dit script zorgt voor een grondplaat voor de puzzel en invoer van de modellen die eerder zijn uitgevoerd door de toepassing. Vervolgens wordt er gaten in de bodem van de stukken en de plaat gemaakt. De gaten in de grondplaat en de stukjes line-up perfect.
Cilindrische magneten zijn gelijmd in de gaten, zodat de puzzelstukjes aan de grondplaat vasthouden. De magneten maken het samenstellen van de puzzel makkelijker, als de stukken nu minder mobiel zijn.
Verder, het script legt de stukken en de bodemplaat zodat ze niet raken.
Tot slot, het script exporteert alle stukken en grondplaat als één OBJ-bestand.
Ik gebruikte dan Rhino converteren de bestandsindeling van een OBJ naar STL.
Opmerking: dit instructable zal tonen een puzzel die werd gemaakt voordat de gaten en magneten zijn bedacht en uitgevoerd.