Stap 2: Bereid het object voor afdrukken
Altijd zorgen ervoor dat er geen mazen integriteit kwesties (zoals gaten in uw mesh). Overlappende vlakken zijn niet altijd een probleem, maar kunnen problemen veroorzaken.
Vervolgens zullen we de Maas decimeren. Dit betekent dat het bedrag van veelhoeken heeft, zonder verlies van veel (indien aanwezig) in detail te verminderen. Uw werkelijke polycount zal afhangen van de printer en de software die u gebruikt, zoals ze in vermogen variëren om hoge veelhoek graven. Een scala aan programma's bieden deze mogelijkheid.
Meshlab is een gratis programma dat biedt een van de beste functies van de decimering en mijn reccomendation is voor deze doeleinden.
ZBrush van inheemse ' decimering meester ' werkt ook erg goed hier, vooral als u al in Zbrush werkt.
Maya en 3Ds Max bieden ook decimering, maar ik heb gevonden hen ontbreekt in vergelijking met anderen.
Zorg ervoor dat uw object te corrigeren van de schaal. Printers en software alle verschillen in dit opzicht.
De eenvoudigste manier om erachter te komen wat nodig is is te raadplegen van de help-sectie van uw afdrukken software en aanpassen van uw model op die schaal.
Het model moet nu gewoon worden opgeslagen als een bestand .obj (of wat dan ook de software vereist).
Hebt u meerdere stukken van een enkel object, is het vaak nuttig om te scheiden van de .obj bestanden en print ze apart.