Stap 2: Introductie van de grondbeginselen van 3D
Begin met het tekenen van een shape. In het voorbeeld gebruikte ik een cirkel.
Als u niet hebt opgemerkt, om een mooie ronde cirkel Houd SHIFT ingedrukt terwijl u het tekent. Controle houden trekt uit het centrum.
Laat rond het einde van de shape aan een halfrond...
Klik met de rechtermuisknop > Hit Shape opmaken... > 3D-indeling > open de bovenste schuine rand drop-down en selecteer cirkel
Dit voegt een ronde schuine rand aan de rand van de cirkel, en door verhoging van de breedte en hoogte (en ze gelijk te houden) het schuine kant komt samen in het midden, waardoor een halfrond. Vul de cirkel met een fatsoenlijke kleur het 3D-effect beter zichtbaar te maken. U kunt wat diepte toevoegen aan de shape toe te voegen een cilindrische sectie.
Op het tabblad 3D-rotatie selecteert u een voorinstelling in het vervolgkeuzemenu onderaan of verplaatsen van de besturingselementen voor rotatie uw vorm in 3D bekijken
Opmerking: u moet Selecteer een voorinstelling voordat u perspectiefhoek aan uw shape toevoegen kunt perspectief. Vervelend hè?
Opmerking dat de zijkanten kijken raar en zwarte... De omtrek is uitgerekt over de zijkanten. Stellen voor de overzichtscode geen lijn en het ziet er veel beter.
Heb een spel met verschillende schuine randen en maten om te zien welke effecten u kunt krijgen.