Stap 5: PCB weergave SVG
De weergave van de PCB SVG bestaat uit meerdere lagen zodat de PCB-weergave van de afbeelding van de Fritzing meer lagen hebben kan. Echter lagen de Fritzing lagen niet direct aan AI lagen correleren doen--zij zijn eigenlijk sub zoals weergegeven in de laatste afbeelding. De gemakkelijkste manier om te gaan met de lagen is maken van uw afbeelding in twee lagen (zeefdruk en copper1) en vervolgens lagen toevoegen en afbeeldingen verplaatsen in het layer-venster wanneer u klaar bent.
De voorbeelden die ik geef bestaan uit twee Fritzing lagen, de koperen laag en de zeefdruk laag. De zeefdruk laag is al de zwarte delen van het beeld, met inbegrip van de omtrek van de vorm van de Raad van bestuur. De koperen laag heeft de gouden gekleurde cirkels die de pinnen en de basis vorm van de Raad van bestuur zonder opvulling of omtrek vertegenwoordigen. In AI zal de laaghiërarchie bestaan uit:
Laag 1
-> copper0
-> copper1 (bevat de koperen delen)
-> zeefdruk
De volgorde van de afbeeldingen in uw lagen is zeer belangrijk. U wilt de pinnen te worden boven het overzicht in de copper1 laag anders dat u zal niet zitten kundig voor selecteert u niets maar de omtrek. Met andere woorden de beelden die het dichtst bij de top in de koperen laag zal het verbergen van de beelden dichter naar de bodem.
Fritzing raadt aan dat u de naam van elk of de pennen van AI hetzelfde zoals ze in Fritzing heten. U doet dit in het menu lagen en deze manier Fritzing de PCB pinnen voor u zal toewijzen. Echter duurde vond ik de pinnen naamgeving langer dan enkel het toewijzen van hen zodra ik kreeg in de PCB-weergave. Als u graag een kijkje op de lagen, heb ik toegevoegd mijn svg-bestanden voor de Digilent PmodBB en PmodENC.
Net als in de weergave breadboard adviseer ik een gebruikte onderdelen-bestand maken voor PCB. Dit zou bestaan uit algemene configuraties van pinnen.
Ik vond dat de gemakkelijkste en snelste manier om de PCB-weergave te maken om te beginnen met de zeefdruk laag.
1. Kopieer en plak de basis vorm en alle tekst uit de breadboard weergave in die laag. Op deze manier de tekst is allemaal in dezelfde plaats als de weergave breadboard
2. vervolgens de zwarte tekst en de basis vorm met geen opvulling en de omtrek van een.3 pt zwart te maken.
3. dan, kopie in de zwarte omtrek van de pinnen
4. Maak de copper1 laag.
6. dan zet het goud gekleurde cirkels in voor de pinnen in de koperen laag. Zorg ervoor dat de pinnen in de exacte dezelfde locatie als die van de weergave breadboard. De copper1 laag moet alleen de pinnen hebben geen overzichts- of iets anders. Alles wat in deze laag zal koper gekleurde in Fritzing worden.
7. Maak een nieuwe laag genaamd copper0 en neerzetten koper een in die laag.
8. Maak de basislaag vervolgens en sleep zeefdruk en vervolgens copper0 naar het.
Voor meer informatie over Fritzing van grafische normen, met inbegrip van specifieke kleuren Klik hier.