FOGPLANE (2 / 5 stap)

Stap 2: ontwerp


We begonnen ons onderzoek en gesprek door uitzoomen en het verzamelen van een grotere theoretische gesprek over hoe mensen hebben betrekking op en vermalen zelf tot de omgevingen die ze bewonen. We lezen en had een spannend gesprek over Kevin Lynch's 'beeld van de stad'. Na onze bespreking toe hadden we een groep uit te oefenen om dit brede thema toe te passen op onze eigen stad. Wij toegewezen, trok en geannoteerde van onze eigen ervaringen, herinneringen en gedachten over de bepaalde sites. Hierdoor konden wij beginnen te denken over welke plaatsen we waren geïnteresseerd in onze interventie. trekken van onze rapporten en opmerkingen, bespraken wij algemene concepten die relevant en belangrijk voor ons. We waren geïnteresseerd in echt aarden ons concept naar een universele ervaring van San Francisco en we besproken hoe onze omgeving, of meer in het bijzonder, hoe microklimaten in onze stad definiëren en het effect van onze gedachten over elke wijk.

Zodra we had een goed idee om hoe we het wilden om te kijken, we gebruikten Rhino om 3D-vorm geven aan onze schetsen. In het Rhino gemodelleerd we meerdere iteraties totdat we landden op het ontwerp dat wij graag. Vanaf daar we onze presentatie boards gemaakt.

Software/tools gebruikt:

Rhino3d

AutoCAD

Adobe Illustrator

Adobe Photoshop

Adobe InDesign

Laser cutter

Dit diepgaande ontwerp proces die we ontnam op - theoretische gesprek aan een toewijzing oefening om te schetsen samen - hielp ons definiëren en wortel ons project in een algemene bouwkundige ervaring en beïnvloeden dat we wilden maken met Fogplane. Het was niet langer over het gewoon maken van een interessante vorm of leuke playscape, maar een provocerende project waarin onze ervaringen van de stad op meerdere niveaus - die naar herinneringen, viscerale ervaringen van de stad verwijst, waardoor de Gemeenschap te communiceren met vreemden en degene die de high-tech-gemeenschap van onze stad terzijde legt en dringt er bij ons voor de verbinding met elkaar op fundamentele menselijke niveaus (fysieke doorgeven lichamelijke aanraking, ontmoeten elkaar face-to-face)

Gerelateerde Artikelen