Stap 19: Checking motor bedrading met de schets van de EtchABotDriver
Als u bezorgd over uw motor bedrading bent, is het het beste om het te controleren voordat u probeert een programma's uitvoert op de EtchABot. De eenvoudigste manier om te zien als uw motoren correct zijn aangesloten is met de EtchABotDriver Arduino schets waarmee u type eenvoudige tekenopdrachten in de Arduino IDE seriële venster.
Voor een verwijzing naar de linker bovenhoek van de Etch A Sketch wordt gedefinieerd als (0,0) en de positieve richtingen zijn naar beneden en naar rechts (zie afbeelding). De totale Etch A Sketch scherm afmetingen in eenheden van stepper motor stappen zijn: [6000, 4000] (grootte van de zak) en [6500, 4600] (reizen grootte).
Voordat u begint, de Etch A Sketch stylus naar het midden van het scherm te verplaatsen. Wanneer de motoren worden aangedreven uit (alle lampjes op het ULN2003 stuurprogramma's uitgeschakeld zijn) kunt u de schacht couplers met de hand om te verplaatsen van de EtchASketch stylus. U mag niet proberen om te schakelen van de schacht couplers wanneer de motor van de stuurprogramma's worden aangedreven, als dit schade aan de motoren veroorzaken kan.
Zodra de naald in de buurt van het midden van het scherm Etch A Sketch is, je Arduino op uw computer aansluit, openstellen van de Arduino IDE en download de schets van de EtchABotDriver. Nadat het is gedownload, de seriële venster openstellen en stel de baud-rate op 57600. U ziet een bericht te zeggen "#start up/OK". Zorg ervoor dat de EtchABot is ingeschakeld (motoren hebben kracht), en typ de woordgroep "L 1000 1000;" in de serie venster (precies zoals zonder naar de aanhalingstekens – de puntkomma en de afstand is belangrijk) en typ een carriage return. Dit commando vertelt de EtchABot aan een lijn, in absolute coördinaten vanaf de huidige positie, die wordt verondersteld om het (0,0) moeten tekenen (1000, 1000). Als alles correct werkt, moet u een korte, diagonale lijn naar beneden en naar rechts. Als de lijn is in alle andere richtingen, een of beide van uw horizontaal/verticaal stepper motors onjuist voor de EtchABot-bibliotheek aangesloten zijn verwijzen.
U kunt ook het uitvoeren van een eenvoudige test van de motor wissen door te typen "E;" in de Arduino IDE seriële venster. Dit zorgt ervoor dat de motor wissen om te draaien het EtchASketch vooruit dan achteruit. Als de motor achteruit draait, is dan vooruit, het bedraad onjuist voor de EtchABot-bibliotheek.
Als u wilt wijzigen de richting van een motor, kunt u de pin-toewijzingen in de code wijzigen of verwisselen van de twee van de aangrenzende draden (niet de twee middelste degenen) die het stuurprogramma ULN2003 verbinden met de Arduino, totdat de motor in de juiste richting wordt verplaatst.