Stap 1: Begin met de code!
Dus is wat we gaan om te beginnen met het ontwikkelen van de code voor het vinden van gelukkig nummers tot een bepaalde bovengrens opgegeven door de gebruiker, die controleren of het nummer Happy of niet is.
Dus wat we weten is dat de kwadratuur van de cijfers afzonderlijk van een nummer en ze vervolgens toe te voegen ons een ander nummer, geven zou als het geeft ons 1, zijn Happy, zoniet, zijn ongelukkig.
De afbeelding hierboven geeft u de code van de basic-programma om uit de gelukkig en ongelukkig nummer te vinden.
Enkel voor het geval dat u niet de code begrijpen, begon we met twee lijsten, één voor het opslaan van de gelukkige nummers en anderzijds om de ongelukkig getallen worden opgeslagen.
Ik aangegeven de bovengrens van het programma als 300 en gebruikt in een FOR-lus. "t" is gewoon een andere variabele die ik nam, en nu om te scheiden van de cijfers naast een gegeven waarde van "ik" wij 3 meer variabelen, namelijk "a", "b", "c" gebruiken. In het geval dat u niet begrijpt dat het gebruik van deze drie variabelen, commentaar hieronder, plaats uw query, en ik zou antwoorden snel genoeg.
Ja, dus nu hebben we onze drie scheiden van cijfers van een getal, merken hebben wij slechts drie variabelen omdat het maximum aantal cijfers in onze bovengrens is 3, als de cijfers in de toename van de bovengrens die u misschien wilt verhogen de variabelen voor de cijfers zo goed.
Enzovoort, later in de While lus, we vierkant de cijfers toe te voegen en controleren of ze t/m 1 toe te, of niet voegen, en wij 50 keer per waarde van doen blijven "ik".
Als bij een willekeurig exemplaar krijgt ons programma 1 als de uitvoer voor variabele "t", zou het de rest van het programma weglaten na het afdrukken van de gewenste output, of niets, wat je eigenlijk wilt.
Als niet, het zou ons vertellen dat het aantal is niet een gelukkig getal en voor de volgende waarde van blijven zou "ik".