Stap 5: Arduino code
Je moet de Arduino IDE, die kan worden gedownload hier.
Het de Blynk-bibliotheek gebruikt om communicatie met de telefoon app, het is open source en kan worden gedownload van hun website. Als u hulp installerend van bibliotheken in de Arduino IDE nodig, check deze link.
- We beginnen door te importeren Blynk Bibliotheken, en door te vertellen Blynk waarmee we verbinding met het Internet via de USB-aansluiting maken.
- Typ de code van de vergunning die u kreeg van uw app in de variabele auth. Anders zal niet u zitten kundig voor verbinden met het vak!
- De digitale pennen die overeenkomen met elke knop en LED in uw bekabeling definiëren.
- Initialiseren van alle LEDs en valt bestuurlijk gezien onder uitgeschakeld.
- Elke knop & LED heeft een functie checkButton1, 2, 3, 4 of 5 welke switches de LED op en af naar gelang van de staat, die via de app of de fysieke knop kan worden veranderd.
- Een andere set van vijf functies, BLYNK_WRITE (V1, V2, V3, V4, V5), controle van elk van de knoppen in de telefoon app.
- Ten slotte, heet elk van de functies van de checkButton periodiek elke seconde om bij te werken van de LED's indien nodig.
U kunt de code aangesloten onder of op deze websitevinden.
Als u hulp nodig heeft met de Blynk-bibliotheek, hebben ze goede documentatie in hun website en een heleboel voorbeelden in hun github. Voel je vrij om een reactie hieronder als u eventuele verduidelijkingen nodig!