Stap 3: codering
Om te coderen de Max32 moet u MPide gebruikt, die vastgesteld geladen hier worden kan. De codes van het programma in C++ die is vrij gemakkelijk te leren en vrij nuttig.
Om te beginnen met programmeren zult u wilt definiëren elk van uw pinnen die u hebt aangesloten op uw onderdelen in. Om dit te doen moet u een variabele initialiseren en geven die variabele het pin-nummer.
Ex. int piezoPin = 52;
Ik zou elke variabele naam voor uw knoppen na de notitie die zij zal spelen. Dus de meest linkse knop zal worden genoemd worden BttnC en de rechtse knop benoemde BttnB of iets over zulks strafregels.
Vervolgens zult u wilt definiëren de frequentie van uw notities. Elk biljet heeft een specifieke frequentie aan. Om erachter te komen die frequenties dat mij tweedehands zulks website. Dus als je eenmaal hebt kunnen uw frequenties bedacht u aansluiten op hen sommige variabelen. Omdat we met het midden octaaf van de piano werken gaf ik mijn opmerking variabelen een 4 bevestigd met het.
Ex. dubbele C4 = 261.626;
Als u eenmaal uw notities gedefinieerd die u wilt instellen van de pinnen op je board. Doen dus maak een void setup-functie en de functie van de pinMode() en de spreker als input en de knoppen als uitgang instellen.
Ex. pinMode (piezoPin, OUTPUT);
Na dat zult u moeten program u werkelijke piano. In de functie van de void loop ik gebruikt als verklaringen te controleren om te zien wat knop wordt ingedrukt. Er zijn andere manieren om dit doen en aan te bevelen dat u gaan die manieren controleren maar ik gebruikte als verklaringen omdat ze eenvoudig te maken. U zult moeten controleren om te zien als een knop hoog is of niet, zodat de digitalRead functie zal hier worden gebruikt
Ex. als (digitalRead(btne) == HIGH)
U moet ook een functie die annuleertekenzwenking frequenties in output waarden voor de piëzo-elektrische zoemer. Ik vond een functie genaamd playFreq op de Digilent leer- webpagina. Deze pagina toont ook aan hoe met piëzo-elektrische luidsprekers als u meer weten wilt over de.
Ik zal mijn code naar beneden onder hechten zodat manier kunt u zien hoe ik het deed. Ik raden zeer u aan uw eigen manier vinden om dit programma en misschien zelfs maak het beter.