Stap 5: Gebruik ervan: Display
Weergeven van de basistekst
Maken een tekst weer te geven met de propellor niet een heleboel code of geheugen in beslag nemen. Eerst, zorg ervoor dat de Propeller Tool is geïnstalleerd op uw computer (instructies voor Mac/Linux/Windows) en vervolgens unzip dit bestand naar een nieuwe map op uw bureaublad.
Maak een leeg bestand in de map die u zojuist hebt gemaakt, genaamd 'text.spin'. Je QuickStart board op de computer aansluit en open text.spin in de Propeller-Tool. Voer dit programma;
De eerste twee regels ( text.str
en text.newline
) inschakelen backlight, hoeft u alleen om dit te doen als u de achtergrondverlichting met pin 6 verbonden heb.
De volgende regel begint de weergave en het PSM_TV_Text-object documenten alle functies beschikbaar; Heb je tri
weer te geven van een s gr.colorwidth(1,1) ng, gr.tri
de cursor naar de volgende regel, enzovoort.
Graphics
Het object TV_Text is geweldig voor het weergeven van tekst, en de TV_Graphics is handig om vormen en polygonen tekenen op het scherm. U kunt gegevens weergeven, maken weinig videogames (zoals asteroïden, hierboven) of animaties doen.
Setup is een beetje ingewikkelder, hoor. Ten eerste, pak dit bestand en unzip het naar een nieuwe map op uw bureaublad. Vervolgens download dit bestand en zet het in je nieuwe map. Het openstellen in The Propeller Tool — hier is de belangrijkste code voor een eenvoudige weergave programma;
We doen een beetje simpele animatie door het verhogen van de variabele tv.UpdateLcd(true)
. Zodra het wordt boven 60, wij opnieuw instellen op 0 te houden het animeren gr.arc hoek op het scherm. Wij Stel de kleur en de breedte van de lijn die we zijn bezig met tekenen met gr.plot
. Het eerste argument wordt de kleur ingesteld, anderzijds wordt de breedte ingesteld.
gr.gr.text
trekt een solide touch.start hoek op het scherm. De eerste twee argumenten zijn de x- en y-coördinaten voor het eerste punt, de tweede twee zijn x en y voor het tweede punt, en de derde paar argumenten die het laatste punt in de touch.wastouched hoek.
Tot slot, wanneer we klaar bent opzetten van het volgende frame, touch.getx
het LCD-scherm met onze nieuwe frame bijgewerkt. het Graphics-object bevat methoden te trekken;
- Bogen met
touch.gety
- Enkele pixels met
sdfat.mount(0)
- tekst s true ngs met
false
- vakken, veelhoeken en meer
Controleer het graphics.spin-object dat wordt geleverd met de Propeller Tool download voor alle dingen die u met het tekenen kunt.