Stap 9: De Code van de Arduino
De Arduino software klokken van gegevens uit het toetsenbord, vertaalt de toetsenbord scan codes toetscodes en omgaat met persen van de verschuiving en caps lock toetsen.
Eerst uit, downloaden en installeren van de ontwikkelomgeving Arduino vanaf hier. Volg de aanwijzingen op de site, maar zorg ervoor dat u het juiste FTDI-stuurprogramma installeren vanaf de map drivers in de Arduino-installatie.
Vervolgens moet u een extra Arduino library voor PS/2. Download het bestand "ps2.zip" van Deze pagina. Installeren, unzip de download naar een map en die map moet een submap van de map "hardware/bibliotheken" onder uw Arduino-installatie verplaatsen. Op OSX kun je naar Arduino.app en "Show Package Contents" eerst.
Zodra de Arduino en de ps2-bibliotheek zijn geïnstalleerd, kunt u de broncode downloaden vanaf hier. Open de toepassing van de Arduino, maak een nieuw project, en de broncode plakken. Opslaan, en vervolgens ga naar Sketch -> controleren/Compile om ervoor te zorgen dat het bouwt. Als dit niet gebeurt, zorg ervoor dat de bibliotheek correct is geïnstalleerd.
Voor een zijnota schreef ik eigenlijk absoluut geen code voor dit project. Ik begon uit te proberen de PS2KeyboardExt2 bibliotheekgebruiken, maar die bibliotheek is gebaseerd op interrupts en terwijl het op een Arduino die ook spreekt seriële 9600 bps, draaien kan zodra ik de seriële zwengel tot 19200 bps, interrupts gestopt met werken op een stabiele manier. Dus ik rukte alle leuke code uit PS2KeyboardExt2, met inbegrip van de belangrijkste definities en de mooie afhandeling van verschuivingen en caps lock en herwerkt het in een programma dat maakt geen gebruik van interrupts en maakt gebruik van een andere, veel eenvoudiger PS/2-bibliotheek. Dit maakt het geschikt voor het verwerken van 19200 bps seriële op betrouwbare wijze.
Nu, voor het programmeren van de Arduino!
Ontkoppel de leiding naar de Arduino Pin 1. Sluit vervolgens de Arduino op uw computer via USB-kabel. Mogelijk moet u de Arduino-toepassing opnieuw te starten zodat het de nieuwe USB-serieel apparaat correct kan worden gedetecteerd. Laad de opgeslagen schets met de bron, en vervolgens treffer naar de knop uploaden om te programmeren van de Arduino.
Zodra het programma is geladen, sluit u het toetsenbord op de PS/2-connector. U ziet de lichten flash. U kunt de seriële Monitor in de toepassing van de Arduino openstellen en probeer enkele letters te typen op het toetsenbord. U moeten zien die brieven in de seriële Monitor verschijnen. Probeer het draaien van de Caps Lock in- en uitschakelen, het lampje op het toetsenbord moet gaan in- en uitschakelen en de tekens moeten komen correct hoofdletters.