Stap 5: Stap 5: aansluiten van de elektronica
Het hart van de elektronica is de kern van de vonk. Het verbindt met drie eenheden: de emic2 tekst-naar-spraak-eenheid, de arduino met soundmaker schild en ten slotte het LCD-scherm en de besturingselementen van de input. Pro-tip (ik leerde de harde manier): eerst het gehele elektronica deel voortbouwen een breadboard (deze stap), en het uploaden van de software (stap 6), om te testen of alles werkt. Dan pas Breng alle elektronica in de TARDIS console.
Spark Core en macht
Sluit de kern vonk op het breadboard. Sluit de 5V en de GND pinnen van de vonk met de + en - rails van het breadbord. Via de USB-kabel, zal de vonk leveren alle macht, die daarom moeten wij de 5V lijn ter beschikking te stellen.
LCD en ingangen
Soldeer de draden van ongeveer 20 cm tot de pinnen van het LCD-scherm. U hoeft alleen pinnen 1 via verbinding 6 en 11 tot en met 16. Strip van de andere uiteinden van de draad, maar er is geen behoefte om te solderen hen. Ook draden soldeer aan de drie potentionmeters en de drukknop. Aangezien de buitenste pinnen van de potentionmeters zal alles worden aangesloten op de 5V en GND, kunnen die daisy-chained, zoals wordt weergegeven in de afbeelding hierboven. Ten slotte soldeer twee draden naar de pinnen van de drukknop.
De buitenste draden van de potentiometer verbinden met de 5V en GND spoor van het breadboard. Verbind de middelste draden van de twee potentiometers die u beheren wilt, dag en maand voor A0 en A1 stift op het vonk. De middelste draad van de 3e potentiometer moet worden gesoldeerd aan op pin 3 van het LCD-scherm. Dit besturingselement wil het contrast van de LCD-scherm.
Verbind de draden op pin 1, 5 en 16 van het LCD-scherm aan de GND rail van het breadbord. Sluit de draad op pin 2 aan op de 5V-rail. Pin 15 moet ook worden aangesloten op de 5V spoor, maar een weerstand van 220 Ohm moet worden toegevoegd in serie te beperken van de huidige naar de achtergrondverlichting van de LCD-scherm. Ten slotte sluit de draden op pin 4, 6, 11, 12, 13 en 14 aan D0, D1, D2, D3, D4 en D5, respectievelijk.
Een van de draden van de drukknop moet naar de 5V spoor gaan. De andere draad gaan op een ongebruikte lijn op het breadbord. Van deze regel een 10 kilo-Ohm weerstand aan de GND spoor brengen en breng een breadboard-draad aan pin D6 van de Spark kern.
Arduino en MusicMaker
Indien nog niet verricht: soldeer pins connectors en headers naar de musicmaker. De musicmaker aansluiten op de Arduino. Soldeer wat draden aan een van de sprekers. Schroef de andere uiteinden in de headers. De 5 v-pin van de arduino sluit aan op de 5V rail van het breadboard. Sluit de GND pin van de arduino aan de GND rail van het breadboard. Ten slotte verbinden met pin D7 van de Spark kern D2 pin van de Arduino. Deze regel zal worden gebruikt voor indicatie de Arduino de "tijd-reis"-geluid af te spelen.
EMIC2
De EMIC2 is eenvoudig aan te sluiten. Als niet al gedaan: solderen pinnen te EMIC2. Ook soldeer wat draadjes naar de tweede luidspreker. Steek de EMIC2 in het breadboard. 5V verbinden met het spoor van de 5V, GND aan de GND rail. Zuid (seriële uitgang) op de EMIC2 verbinden met Rx op de vonk. ZONDE op de EMIC2 verbinden met Tx op de vonk. Ten slotte, verbinden de twee kabels van de luidspreker SP + en de SP-
Dat is het aansluiten van de elektronica. Na het testen als de software werkt, Kiki hot-gelijmd alle kabels naar het breadboard. Hiermee voorkomt u dat de kabels van het los krijgen. Volgende stap: software!