Stap 1: AVR en ISP uitgelegd
Veel tutorials kunnen u tonen hoe om iets te doen. Ik zou willen beginnen af door het geven van een eenvoudige verklaring Waarom je doet wat je doet.
Dit proces toont het gebruik van een Arduino Uno als een In-systeemprogrammeur of Internet-provider. Een ISP kunt AVR microcontrollers worden geprogrammeerd en geherprogrammeerd zonder om ze te verwijderen uit het circuit. Programmeren van een AVR zijn microcontroller zes draden nodig. Drie van deze draden worden aangeduid als de Serial Peripheral Interface (SPI) en zijn de Master - Slave Out (MISO), Master Out - slaaf In (MOSI) en seriële klok (SCK). De "Master" is de Internet-provider of het apparaat dat u gebruikt voor het programmeren van de AVR-chip. De "Slave" is de chip van de AVR wordt geprogrammeerd. De andere drie draden zijn voor de 5V voeding (VCC), Ground (GND), en opnieuw instellen (RESET).
De bovenstaande foto's illustreren welke pinnen op de ATtiny correleren aan welke functie bij het programmeren van hen. De SCK-pin is waar de meester informatie de klok voor communicatie. Elke puls van de pin SCK stuurt één bit aan gegevens over zowel de MOSI en MISO pinnen (dit is in wezen de ATtiny en Arduino communiceren heen en weer). De GND pinnen van zowel de Arduino en de AVR moeten worden aangesloten om te helpen de chips stellen de dezelfde referentie spanning. De resetpin is het kanaal waarnaar de Arduino vermag de inhoud op de AVR-chip wissen en seriële programmering inschakelen. De VCC pin is aangesloten op de Arduino gewoon te verwijderen van de noodzaak voor batterijen of externe voedingen.
Wanneer kom je naar je Arduino instellen om op te treden als een ISP (ziet u hoe u dit later in de tutorial) zijn u in principe de Arduino informeren hoe te formatteren van de code en over welke pinnen moet het verzenden van de gegevens. Je kunt 6-pins seriële poorten voor het programmeren van de AVR chips, maar als u al een Arduino dan dit een handige methode voor u is.