Stap 6: Het gebruik van de Display
Zodra u de bibliotheek hebt opgenomen:#include "Myfont.h"
U wilt initialiseren van het display in de sectie van de installatie :
void Setup
{
LedSign::Init();
}
en teken het relevante cijfer in de lus -sectie:
Myfont::Draw (x_pos, 'a'); Stuur een karakter naar het schild LOL
waar x_pos een int houden van de x-positie waar u het nummer is als de weergave (nul is de linker rand).
In de definitieve code zal u wilt converteren van de temperatuurmetingen (een float). Aan een char zodat dat het kan worden weergegeven op het schild van de LOL met de opdracht tekenen .
Hiervoor gebruiken we ltoa in C als volgt:
temperatuur = (temperatuur -.5) * 100; Converteren naar temperatuur (een float) ltoa(long(temperature), buffer, 10); buffer is een char 12 locatie d.w.z.
voor (int i = 0; ik < 2; i ++) {/ / doorloop door middel van de buffer voor 2 tekens
Myfont::Draw (1 + i*6,buffer[i]); Elk teken verzenden het schild LOL
}
Let op die de x-positie is:
1 + i*6
Dit betekent dat het eerste teken (ik = 0) op x is positie 1
en hun verdeelde 6 uit elkaar (b.v. ik = 1, x positie = 1 + 6 = 7
Ook merken de buffer voor ltoa() 12 lange. Dit is een detail met betrekking tot de lengte van de lange in C en toewijzing van voldoende geheugen.