Stap 6: Gebruik van het derde programma: Blender
Navigatie
Linksklik zal knoppen maar anders nutteloos selecteren. Klik met de rechtermuisknop beweegt uw model rond in de ruimte. De roller bal zoomt in en uit en de middelste knop draait uw mening. Als uw model in een vreemde positie is, moet u de knop "Draaien" onder het "Tools"-lint gebruiken aan de linkerkant van het scherm.
1. downloaden
Blender kunt u downloaden van hun website. Het programma draait op Windows (32/64 bit), Mac en Linux. Zoals MeshLab, Blender ook geïnstalleerd als een ander programma.
2. aan de slag
Na de installatie, vinden de Blender-pictogram op het bureaublad of in uw programma's.
a. verwijderen de "kubus"
Wanneer u voor het eerst start is Blender er een standaard kubus. In rechts bovenaan is er een "View" lijst. U moeten zien "Cube in de boomstructuur, rechts klikken en"Delete". Doe dit ook voor de Camera en de Lamp.
b. importeren uw model
Nu zult u het bestand importeren uit MeshLab. Ga naar ' bestand -> importeren -> Stanford(.ply) ". Navigeer naar waar u uw model hebt opgeslagen, klik erop en dan hit 'Import PLY' in de rechterbovenhoek.
c. sculpting uw model
Komt nu het pretdeel deel (subjectieve)! Afhankelijk van hoeveel werk dat u plaatsen wilt, uw model echt kan worden opgeruimd en op zoek als het origineel. Het helpt echt als uw mesh komt nauwkeurig overeen met uw oorspronkelijke model. U moet de "interactie Mode" veranderen naar "Sculpt". Om dit te doen vindt u de drop-down menu op de bodem verlaten van het programma. Het ligt naast de drie knoppen en boven de tijdlijn. Blender heeft een heleboel verschillende sculpting hulpmiddelen te gebruiken. Er zijn degenen die toevoegen of kant-en klaarmaaltijden om dingen op uw model en degenen die gladstrijken of manipuleren. Ik denken van dit proces als u van klei in de vorm van uw mesh... en digitaal gebruikmaakt. Elk gereedschap heeft een straal en de sterkte die u kunt wijzigen. Om ze die u ofwel houden kunt Klik met de linkermuisknop en beweeg uw muis links en rechts te veranderen of te klikken waar het nummer is en een bedrag invoert.
d. gedaan
Hopelijk komt uw model op zoek precies zoals u dat wilt. Vanaf hier kunt u het opslaan als verschillende indelingen voor wat u nodig hebt, zoals 3D printen. U kunt ook het bestand importeren in andere programma's, zoals SolidWorks, om verder te manipuleren.
Tutorial
Er zijn een heleboel Blender tutorials daar en een snelle YouTube-zoekopdracht krijgt u zowat alles wat die u nodig hebt. De meest recente versie van Blender (2.72) heeft vrij goede video-tutorial door BornCG. Ik zou echt aanraden kijken hun video's hebt u problemen met uw model beeldhouwen.