Stap 16: Software details
Elke account heeft een knop verbinden voor het inschakelen van die account. Wanneer aangesloten, wordt de e-mailrekening gescand voor e-mail. Aan de rechterkant van de connect is knop een visuele indicator die in unisono met de LED zal knipperen. Naar rechts daarvan is een tekstveld dat toont het aantal berichten die op de server van die account.
Het vak 'server' moet het serveradres bevatten. Iets als "pop.flintstone.com". Dit zou moeten worden van de juiste server voor uw e-mailaccount. Onder dat is de naam die u gebruikt om in te loggen op uw account. Het zou kunnen zijn "fred" of het moet worden "fred onder die is het vak voor het wachtwoord. Het is een gebied dat wordt weergegeven als sterretjes. Mijn wachtwoord gebeurt te zijn: *** :-)
Onder de wachtwoord is veld een vak waarin de snelheid, gemeten in minuten, dat het e-mailadres wordt opgevraagd. Hieronder dat zijn status van twee aansluitdozen.
De andere drie e-mailadressen worden herhaald.
Naar de rechterbenedenhoek van het belangrijkste venster is er een doos voor de knippersnelheid in 1/100 van een seconde. Een waarde van 50 is een 1/2 seconde knipperen tarief. Daarboven is een knop om het programma af te sluiten.
Op de rechterbovenhoek van het hoofdvenster is een knop om te verbergen van het belangrijkste venster. Dubbelklik op het pictogram van het programma op zal deze hoofdvenster opnieuw blootstellen. Alles blijft actief met het belangrijkste venster verborgen.
Wanneer het programma wordt uitgevoerd, moet het opbouwen van een pictogram in het systeemvak en stelt dat pictogram in het systeemvak op een afbeelding (in dit geval ook wel cg4 genoemd) die wordt geleverd met het project: (zie pic)
Wanneer het programma wordt gesloten, dat pictogram moet worden verwijderd uit de lade: (zie pic)
Het object voor de lade van app zelf heeft alleen de taak van het belangrijkste venster zichtbaar te maken wanneer de gebruiker op het dienbladpictogram klikt dubbelklikt: (zie pic)
De knop verbergen op het belangrijkste venster maakt het hoofdvenster niet zichtbaar: (zie pic)
Wanneer het hoofdformulier zichtbaar voor de eerste keer dat het programma wordt uitgevoerd gemaakt wordt, de U421 USB-interface wordt ontdekt en de standaardinstellingen voor het programma worden geladen. Communicatie met de U421 wordt gedaan via een dll-bestand dat wordt geopend door REALbasic wanneer de functie in dat DLL-bestand is gedefinieerd. De code eerst verklaart de drie functies nodig (en creëert een retourwaarde voor de functieaanroep) voordat u de functies gebruikt: (zie pic)
USBm_FindDevices is de eerste oproep tot USBm.dll. Het zoekt de PC USB-bus voor U401 en U421-apparaten. In dit vereenvoudigd voorbeeldcode die de waar/onwaar-retourcode wordt niet gebruikt. Niet voorbeeldcode wilt verwerken van de resultaatwaarden weergegeven voor de fout. Poort A van de U421 is ingesteld op uitgang met deze oproep: USBm_DirectionA (0, & HFF, & HFF). De 0 wordt ervan uitgegaan dat er slechts 1 (0-geïndexeerd) USBmicro apparaat op de bus. Als er meer, dan is aanvullende code zou nodig zijn om aan te pakken van het juiste apparaat. Zie de informatie van de USBmicro in de On-line ontwikkeling Notebook (ODN) voor alle informatie die opdracht richting haven.
Zodra de richting is ingesteld op de uitvoer, alle lijnen (0) als u wilt uitschakelen van de LED's zijn uitgeschakeld: (zie pic)
Daarna wordt een bestand genaamd "maildata.txt" in dezelfde map/directory als de uitvoerbare maillight.exe gezocht naar. Nogmaals, in een ander programma dan voorbeeldcode, meer code zou moeten bestaan voor het afhandelen van fouten, zoals het bestand niet kan worden gevonden.
Het bestand bevat tekstinformatie die kan worden gelezen in de tekstvakken in het hoofdvenster. De eerste regel van het bestand moet de naam van de server voor E-mail 1, de tweede regel moet de gebruikersnaam, enz. De laatste regel heeft de knippersnelheid van de LED. De opmerkingen in de code tonen de indeling: (zie pic)
Het bestand wordt geopend en wordt elke regel lezen in de desbetreffende tekstvakken: (zie pic)
De knippersnelheid van de LED is de laatste van de edit field-elementen die zijn geladen op start door het laden van dit bestand. Veranderen van de waarden in de tekstvelden nadat het bestand is geladen is ook mogelijk door te bewerken die dozen.