Stap 2: Elementaire samenstelling
Nu dat je hoe weet, laten we het wat te dekken.
Als een landschap weet fotograaf waard hun zout, u wilt meestal iets hebben in de voorgrond die aangeeft van omvang en iets indrukwekkend moeite waard te kijken op de achtergrond.
Wilt u echter niet iets goed tegen je gezicht. Als er iets is te dicht bij je, het zal vervagen in het 3D-effect tenzij je echt voorzichtig bent. Als iets te ver weg is en niet een bijzonder dramatische vorm, zal het lijken plat en oninteressant in 3D, zelfs als het adembenemend in 2D
Dus zoiets als Mount Fuji met een aftakking van de kersenbloesem bereiken over de linkerkant van de foto, een stroom loopt over de rotsen in de buurt van het punt van de horizon leidt tot verdwijnen de piek, gehoorzamen de gulden snede en het recht van derden zou kunnen winnen je een foto-wedstrijd in 2D-land, maar het is een droevig excuus voor een 3D-foto. Back-up. Krijgen de meeste van de kersenbloesem in de foto, en iets anders, misschien een erg traag bewegende kar, uw 3D-foto een gevoel te geven van de schaal.
Dit is waar je moet graven van een paar regels die je geleerd hebt als je ze hebt geleerd. Dus rommel is oke, niet te dicht en onderwerpen met diepte en vorm zijn veel interessanter dan de onderwerpen, die meestal de vonk van enthousiasme. Kijkend naar de oude kaarten, shine sommige van de foto's die lijken te hebben de slechtste gevoel voor compositie in 2-D, met 3D-opmaak.
Dus in het geval van Ms. eekhoorn in de pic hierboven (en kijkt uit over het feit dat de focus scherp op de neus in plaats van de ogen), dit niet een goede 3D-foto maken zou. Zelfs als de live onderwerp samengewerkt, die soms eekhoorns, vooral als je zijn respectvol en zonnebloempitten hebben op u, de scherptediepte smal is, het onderwerp wordt geplaatst op een object die snel af frame is verduisterd en er niet een veel gaande is in 3D-land. Er is een hoofd van de eekhoorn en thats about it.
Nochtans, nemen de tweede foto als een voorbeeld van een dat ziet er geweldig uit in 2-D, maar zou schitteren in 3-D. Lido-Girl moeilijk is te zien, en de foto niet veel aandacht aan lijnen of derde in 2D-land besteden. Maar voor 3D, hebben we verschillende lagen en een grote demonstratie van derden, depth-wise! We hebben de brug toonaangevende terug ergens in de buurt van ons, planten en Lido en de brug zelf ondersteunen. Met 3D-opmaak ook is contrast minder een probleem zoals Lido's hoofd zal gratis pop van de brug. Natuurlijk, wilt vastleggen van een bewegend onderwerp, zou u moeten worden van Flash Gordon of anders een twee cam opgericht, die is een project voor een andere dag.
Experimenteren, spelen, maar eerst leren van mijn fouten. Dus:
* Geen mise-en-scène of objecten eking op de foto van de zijkant.
* Gebruik een smalle scherptediepte. Wanneer u een SLR of DSLR, hobbel dat diafragma getal omhoog (sluiten het).
* Vergeet niet om het midden gecentreerd. Dus als je focus niet in het midden, houd een oogje voor wat ligt in het centrum en het midden er houden.
U zult merken in de kaarten die ik u op de laatste stap geven dat brak ik veel van deze regels omdat de enige echte regels in het leven zijn ze veilig zijn, geen kwaad, en veel plezier!