Stap 4: Bedrading, uitleggen testen en weinig hoe dingen werken
Eerst ik alle printplaten gehecht aan speelveld. Vervolgens warm ik clued kleine styreen
stukken voor de leds. Het werkt ook als reflector zodat het licht beter zal verlichten
speelveld. Ik gebruikte voor wissels en kruisingen "lange arm" microschakelaars. Volgende ding was
bedrading proces. Het kostte veel tijd en meer dan 200 Serti connectoren.
Maar het was vrij ongecompliceerd proces omdat elke kabel heeft haar
eigen plek op de PCB.
Dus nu kan vraagt u hoe al deze "dingen" werken? Punt berekening is gebaseerd op pulsen die "555" timers mijn scorebord eenheid verzenden. Scorebord gebruikt ic4026 om te converteren van deze pulsen naar zichtbaar "nummers" op 7-segment displays. In mijn geval stel ik die "555" werken in 20hz en 100hz. Dat betekent dat wanneer je doel krijgt u 20 of 100 pts. Zijn zeer eenvoudig als u weet hoe 555 werken. Er is ook doelen die geeft 5-6 pt. (Ik nam voorschot schakelaar bounce). Voor servo stuurprogramma gebruikte ik ook 555. Het was vrij uitdaging want component toleranties als 10%, zijn zodat u niet op berekeningen vertrouwen. Oscilloscoop zou hier helpen.
Ik gebruikte ook shift registers IC 74HC164 voor het berekenen van de hits op concrete doelstellingen. Als die cirkel van leds midden van speelveld of servo control. Dus elke keer als speler hits een bepaalde doelgroep, een led zal oplichten en 20 "pulsen" zijn ook verzenden scorebord. Elke 7e hit resets leds en stuurt 100 "pulsen". Om te activeren servo controle die je moet raken 3 doelstellingen voor "bal veilig" is mechanisme op. U kunt aanpassen op tijd van servo of bedrag van pulsen met trimpots. Ik gebruikte ook IC 4017 BLINKIE leds bepalen. Ik gebruikte voor het aandrijven van dit alles oude PC PSU.
Zo mooi oude school spul hier. Er is een veel gemakkelijkere manier om dit te doen zoals arduinos. Ik beveel dit niet tenzij u wilt leren gebruiken van basiscomponenten. Ik hoop dat je een idee hoe dit pinball werkt :)