Stap 6: Voeg gewoon Processing
Serieus, als we gaan om ons eigen spel te maken, vervolgens laat maken het spel onze eigen.
Met behulp van de software waarmee informatie wordt weergegeven op een monitor bent u vrij om te doen zo veel meer mee. In plaats van elk raken waardoor u één enkele set-score, kunt u meer effecten en evenementen. Als deze:
- Combo - Hit een aantal doelstellingen voor een speciale bonus score. Voegde ik de Up the Line combo (10-50) en de Around the World-combo (alle doelstellingen)
- Strepen - Hit opnieuw en opnieuw om meer punten telkens hetzelfde doel. Werkt niet op de 10.
- Meer specifieke combo's - twee combo's enige werk met het slaan van twee doelen in een rij in de juiste volgorde. Ik voegde de Don't Panic combo (40, vervolgens 20) en de omdat We kunnen combo (10, dan 100)
Ik probeerde gewoon de score tonen met deze effecten gebeurt, maar mensen net verward. Daarmee alle visueel herkenbaar was van cruciaal belang.
Naast meer punten had de grote combo's (Up the Line en Around the World) ook een bonus-bal. Als u een specifieke doel na de combo raakt had je dubbele uw combo bonus.
Hier zijn een paar andere functies aan het spel toegevoegd:
- Spel recap - aan het einde van het spel is een blijk van welke doelen u geraakt tijdens het hele spel en wat uw cumulatieve score was
- Random achtergronden - de achtergrond werd willekeurig geplukt uit 9 verschillende beelden
- Geluidseffecten - plezier!
- Score bounce - hoe meer uw score verhoogd na een hit, de meer de score op het scherm zou "bounce." Steeds meer dan 1000 punten * zou maken de score uit te breiden goed voorbij de rand van het scherm.
En dat was gewoon een korte lijst van dingen die ik doen wilde voordat ik liep uit de tijd. Het is zelfs zo, al manier voorbij de originele game-design.
Start het spel, de bijgevoegde Processing Schets downloaden en sluit een Arduino met StandardFirmata erop. Mijn ervaring met Firmata was dat het een beetje kieskeurig zijn kan in de koppel van de Arduino met de laptop dus zorg ervoor dat u krijgt basisfuncties om daar te werken met een eenvoudige test eerste alvorens dit uit te proberen.
Opmerkingen over bijgevoegde schets:
- De schets is ontworpen om te worden uitgevoerd op een HDTV-scherm en kan worden veranderd van een 720p-resolutie naar een 1080p-resolutie door de monScale-variabele te veranderen 2 of 3
- De schets wordt het spel na 10 seconden of zo opnieuw ingesteld. Dit is omdat ik had problemen met de arcade-knop, maar kan gemakkelijk worden gewijzigd om toe te voegen terug in.
- Excuses bij voorbaat voor de rommelige code. Dit is mijn eerste Processing schets.
* de maximale score in deze versie is 7,777 en wordt bereikt door alleen het raken van de 100 doelstellingen. We kregen nooit dichtbij zien gebeuren in het testen van de echte, maar het is er!