Stap 14: Aansluiten van het LCD-scherm
Hier het gebruik van LCD is het weergeven van temperatuur en vochtigheid, evenals de modus van de lamp dat wil zeggen of de lamp werkt via de app of via potensiometer. Het LCD-scherm van de Arduino is een van de eenvoudigste LCD's compatibel met Arduino. De verbindingen zijn ook zeer eenvoudig. Het is een 16 X 2 LCD, wat betekent dat er 16 rijen en 8 kolom. De tweede 10K pot wordt hier gebruikt. Ook het knippen van haar hiervoor stick. Als u wilt bepalen van de LCD licht sluit dan pin 16 voor LCD met Arduino gnd door middel van een aan/uitschakelaar. Hier zijn de verbindingen van het LCD-scherm:
Opmerking: Hier LCD verschillend van de normale verbindingen is aangesloten.
- pin 1---Arduino gnd en 10K pot pin 1
- pin 2---5v van de Arduino en 10K pot pin3
- pin 3---10K pot pin2
- pin 4---Arduino pin 12
- pin 5---Arduino gnd
- pin 6---analoge pin van de Arduino 2 (A2)
- PIN 11---Arduino pin 5
- pin 12---Arduino pin 4
- pin 13---Arduino pin 3
- pin 14---Arduino pin 2
- pin 15---5v van de Arduino
- pin 16---Arduino gnd
Nadat u verbinding hebt gemaakt het LCD plaats deze in het vak. Monteer de pot ook. Voor de controle op het display, upload de code hieronder je Arduino. Het moet "Hello World" met een timer weergegeven na het uploaden. Als niets wordt weergegeven op het LCD-scherm of zwarte dozen weergegeven, proberen te stellen uw pot en controleer uw aansluitingen.
#include < LiquidCrystal.h >
LiquidCrystal lcd (12, 16, 5, 4, 3, 2);
VOID Setup
{
LCD.begin (16, 2);
LCD.Print ("Hello, World!");
}
void loop
{
lcd.setCursor (0, 1);
LCD.Print(Millis()/1000);
}