Stap 2: Maak animaties
Wij moeten twee animaties: een animatie "verzenden" en een "ontvangen" animatie. Wanneer we op een Gamer's startknop drukt, wordt de animatie verzenden gespeeld. Wanneer een Gamer een infrarood signaal van een andere Gamer ontvangt, wordt de ontvangen animatie gespeeld. Het ziet er echt cool als je zoiets als een golf die van het ene scherm naar het andere loopt. Dus heb een spelen en ontdek wat het beste voor u werkt!
Hier is de link naar onze online animator tool:
Zodra u klaar bent, de animatie van de animator Kopieer en plak deze in uw code. De beste plaats om het te zetten is net na het punt waarop we de bibliotheken opnemen.
Zeer belangrijk, vergeet niet de naam van de animaties te wijzigen zodat ze unieke spellen hebben. Wij ons met de naam sendAnimation, en receiveAnimation. Zorg ervoor dat ook de NUMFRAMES definitie veranderen naar iets zoals NUMFRAMESSENDANIMATION en NUMFRAMESRECEIVEANIMATION. Een beetje lange adem, weten we, maar hierdoor kunnen wij te houden beide animaties in onze code. Dit is ons resultaat.
#include <Gamer.h> #include <GamerIR.h> #include <SoftwareSerial.h> #define NUMFRAMESSENDANIMATION 12 byte sendAnimation[NUMFRAMESSENDANIMATION][8] = { {B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B11111111}, {B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B11111111, B01111110}, {B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B11111111, B01111110, B00111100}, {B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B11111111, B01111110, B00111100, B00011000}, {B00000000, B00000000, B00000000, B11111111, B01111110, B00111100, B00011000, B00000000}, {B00000000, B00000000, B11111111, B01111110, B00111100, B00011000, B00000000, B00000000}, {B00000000, B11111111, B01111110, B00111100, B00011000, B00000000, B00000000, B00000000}, {B11111111, B01111110, B00111100, B00011000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000}, {B01111110, B00111100, B00011000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000}, {B00111100, B00011000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000}, {B00011000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000}, {B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000}}; #define NUMFRAMESRECEIVEANIMATION 12 byte receiveAnimation[NUMFRAMESRECEIVEANIMATION][8] = { {B11111111, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000}, {B01111110, B11111111, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000}, {B00111100, B01111110, B11111111, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000}, {B00011000, B00111100, B01111110, B11111111, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000}, {B00000000, B00011000, B00111100, B01111110, B11111111, B00000000, B00000000, B00000000}, {B00000000, B00000000, B00011000, B00111100, B01111110, B11111111, B00000000, B00000000}, {B00000000, B00000000, B00000000, B00011000, B00111100, B01111110, B11111111, B00000000}, {B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00011000, B00111100, B01111110, B11111111}, {B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00011000, B00111100, B01111110}, {B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00011000, B00111100}, {B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00011000}, {B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000, B00000000}}; Gamer gamer; GamerIR infrared; void setup() { gamer.begin(); } void loop() { }