Stap 1: Uitvoering van externe camera streaming in C# - MainWindow.xaml (GUI)
Niet onze tijd verspillen, laten we hebben een go! Nadat u hebt geïnstalleerd MS Visual Studio, MS .NET Framework en de C# Onvif-bibliotheek, laten we een nieuwe WPF-project maken in Visual Studio. Daarna de nodige ONVIF-components toevoegen aan uw verwijzingen.
Laten we beginnen met het opbouwen van de GUI. De gekoppelde afbeelding wordt geïllustreerd hoe deze toepassing eruit zal zien... en de bijbehorende C#-code kan ook worden gezien (MainWindow.xaml). Voor een beter begrip, neem een dichtere blik op de inhoud:
- Om te kunnen omgaan met de applicatie er is behoefte aan een 2 groupboxes (één voor het aansluiten op een USB-camera en een andere verbinding maken met een IP camera).
- Aangezien de USB webcams meestal een eenvoudige plug-and-play-apparaten zijn, bevat de groupbox van de USB-camera slechts twee knoppen (een voor de verbinding met de camera, en een andere voor het verbreken).
- Daarentegen zou de een IP camera moet worden aangesloten op uw IT-netwerk, zodat in haar groupbox sommige extra netwerkconfiguraties nodig zijn. Daarom, naast de verbinding maken en verbreken van knoppen, in deze sectie is er behoefte aan een 3 textboxes (Host, gebruikersnaam, wachtwoord) voor netwerk authenticatie doeleinden.
- Om te kunnen het beeld van de gewenste camera, moet u ook een camera viewer paneel binnen de CameraBox te maken.
- En tenslotte, een meer groupbox nodig is voor het beginnen en eindigen de RTSP-streaming. Deze groupbox bevat 2 texboxes (adres, poort) kunnen het luisteren adres opgeven, en het bevat ook 2 knoppen om te starten en te stoppen met de camera streaming.