Stap 7: Maken en weergeven van afbeeldingen
- Uw SD-kaart moet worden geformatteerd met een bestandssysteem FAT16. Dit is de standaardinstelling voor de meeste oudere kaarten en kaarten van minder dan 2 GB.
- FAT16 beperkt het aantal bestanden in de root directory op 512. De micro controller is alleen geprogrammeerd om bestanden te lezen uit de hoofdmap.
- Bestanden worden gelezen uit 0. dws naar 511.dws, achter elkaar.
- Wanneer de micro controller bereikt een bestand het niet lezen (zeggen 10. dws na het lezen van de 9.dws) zal het opnieuw beginnen op 0.dws.
- .DWS zijn bitmapbestanden met de bits besteld in rijen. De eerste acht bits vult de eerste rij van de LED's aan de linkerkant van het scherm. 16-bits vereist zijn voor een volledige rij, en er zijn 48 rijen. (24-per weergave bord.)
- Als u wilt een .dws-bestand maakt, start met een bestand XBM (x-bitmap) en mijn command-line programma xbmtodws gebruiken om het bestand te converteren.
De beste cross-platform tool die ik heb gevonden voor het maken van .xbm bestanden in GIMP. .xbm zijn bitmapbestanden die van links naar rechts worden uitgevoerd. Elke byte vertegenwoordigt acht zwarte of witte pixels. De afbeeldingen hieronder tonen een digitale venster Sticker sjabloon maken in GIMP, en het opslaan van bestanden als .xbm bestanden.
Conversie:
Na het creëren van de .xbm-bestanden wilt u weergeven, voert hen via xbmtodws. Volledige broncode is gevoegd voor xbmtodws. Gecompileerd onder Windows met Visual Studio 2005, op Mac OS X met g ++, en op Linux met g ++. Er is een build-linux.sh voor voorbeelden van hoe om te compileren op linux, en een build-macos.sh die laat zien hoe te bouwen op de Mac.
xbmtodws vereist de headerbestanden Boost 1.40.0. Boost geest wordt gebruikt voor het parseren van de .xbm bestanden en dynamic_bitset ter vereenvoudiging van de bits veranderen van links naar rechts, naar top-to-bottom Boost.
Voor-gecompileerde versies van xbmtodws zijn opgenomen in de bijgevoegde bestanden (xbmtodws-1.0.zip en xbmtodws-1.0.tar.gz). De Linux versie is in xbmtodws\xbmtodws\linux. De Mac-versie is in xbmtodws\xbmtodws\macosx. De versie van Windows (32-bits) is in xbmtodws\release.
xbmtodws maakt een 100-byte .dws bestand van elk 16-door-48 pixel .xbm bestand. 96-bytes pixelgegevens en 4 bytes bevatten tijd wilt weergeven van de afbeelding in milliseconden.
Het converteren van een bestand met de naam fred.xbm:
Windows: xbmtodws.exe fred.xbm
Linux/Mac: xbmtodws fred.xbm
Standaard wordt de afbeelding weergegeven gedurende 1 seconde (1000 milliseconden). Om te wijzigen de tijdsbesteding van de display het - vertraging nnnMilliseconds opdrachtregelargument. Als u bijvoorbeeld wilt weergeven van de afbeelding 10 seconden gebruiksklaar:
xbmtodws.exe fred.xbm-10000 vertragen
xbmtodws maakt een nieuw bestand met de naam fred.dws. Dit bestand weergeven, kopiëren naar de rootdirectory van de SD-kaart en geef het een numerieke naam met het achtervoegsel .dws (bijvoorbeeld 0.dws). Vergeet niet dat als u een gat in de getallen laat, zeggen u bestanden 0.dws, 1.dws en 3.dws, enige bestanden 0 en 1 weergegeven. Een fout worden gedetecteerd lezen 2. dws en de microcontroller wordt opnieuw gestart op 0.dws.
Een andere optie is om de afbeelding omkeren. Gebruik de - omgekeerde vlag de afbeelding negatief te maken wanneer het .dws-bestand wordt gemaakt.
Animaties:
Het is mogelijk om animaties te maken als die shows in de video op het introscherm, door het creëren van een reeks beelden met kleine bewegingen tussen frames en een korte vertraging.
U hebt nu volledige instructies voor het maken van uw eigen digitale venster Sticker. Wees zo goed werkkring feedback tonen hoe u uw digitale venster Sticker gebruiken!