Stap 1: Fusion 360: ontwerpen van uw gebogen lamineren kromming.
Het 3D-Model van uw mal maken
Kies uw ontwerpsoftware. Ik gebruikte Fusion 360, vrij om hobbyisten.
- Het ontwerpen van de kromming van mijn gebogen lamineren die mij toegankelijk opwaarts Fusion 360.
- Ik wilde de vorm van mijn skateboard gebruiken in de mal, dus ik heb geüpload een. SVG ik ontworpen in Illustrator naar fusie en de skateboard geëxtrudeerde vorm 5 inches.
- Invoegen > SVG invoegen
- Wijzigen > selecteert u de shape > extrusie afstand kiezen.
- Dan langs de kant van die shape heb ik een schets van een gebogen lijn die mijn gewenste camber in de skateboard vertegenwoordigd.
- Schets maken > Spline maken van uw gewenste bocht.
- Vervolgens gebruikte ik die lijn te splitsen van de mal skateboard doormidden. Ik verwijderde de bovenste shape verlaten van een model van de skateboard-vorm met de oppervlakte die mijn gewenste gebogen lamineren shape vertegenwoordigd.
- Wijzigen > splitsen lichaam > Selecteer schimmel lichaam > Selecteer camber lijn > de oppervlaktelaag selecteren en verwijderen.
- Als u zich alleen bezig met het maken van gebogen lamineren, kunt u de invoer overslaan. DXF stap en je maakt gewoon een geëxtrudeerde rechthoek. Traceren uw kromming in de schets modus en het gebruik van die lijn te splitsen van het model.
- Opmerking: Het kan nuttig zijn te maken van een rand waar het materiaal zal worden geplaatst. Dit zal het materiaal in positie houden wanneer u uw hout zijn vaststelling en ervoor zorgen dat uw hout niet beweegt en dia omheen eens omhoog is gelijmd.
- Nu het exporteren van uw vorm als een. STL zodat wij de segmenten kunt maken in de 123D maken.
- Klik met de rechtermuisknop op het model en kies opslaan als. STL.