Stap 1: De nieuwe esthetiek
De nieuwe esthetische is een term, bedacht door James Bridle, gebruikt om te verwijzen naar het toenemende uiterlijk van de beeldtaal van digitale technologie en het Internet in de fysieke wereld en het mengen van virtuele en fysieke.
Beïnvloed door de nieuwe esthetische en geïnspireerd door de specifieke visuele kenmerken van de 3D-modeling software (rhino) die ik gebruik, besloten heb ik om een digitale scène en u deze opnieuw maken in de fysieke wereld. Maar hoe maak ik fysieke dingen die blik digitale in plaats van de fysieke manifestatie (het product) van het digitale model kijkt? Hoe maak ik unieke vormen en texturen in de fysieke wereld die overeenkomen met een digitale esthetiek?
Integratie van de hars casting technieken die heb ik geëxperimenteerd met, besloten heb ik om opnieuw een specifieke visuele functie in de modeling software - zebra analyse. Zebra analyse wordt gebruikt voor oppervlakte Continuïteitsanalyse, en zoals de naam al suggereert, heeft een duidelijke zwart / wit streeppatroon waarvan de dichtheid in de software kan worden aangepast. Door het werken met epoxyhars, een kunststof (een materiaal dat gemakkelijk kan worden gegoten of gemanipuleerd), ben ik kundig voor wekken zwart / witte strepen van diverse soorten die lijken op de digitale zebra-patroon. De hars gietstukken zijn verder machinaal op de 5-assige CNC frezen machine op de Pier9 workshop, verlaten afbramen merken op de laatste objecten en vieren de tussenliggende vormen gemaakt door CAM software in plaats van door het ontwerp.
Bezoek voor verdere lezingen op de nieuwe esthetische, Dit essay op Wired en deze opmerking van sxsw 2012.