Stap 4: Notities op het bouwen van uw eigen UCube
Veel van de code en documentatie is te vinden op http://benatwork.cc - en dit is waar de toekomstige updates zullen leven, totdat ik heb afgerond het project genoeg om te schrijven een tutorial van de end-to-end om hier te posten.
Zonder het krijgen in teveel detail, is hier de kern:
1. elke mogelijke coördinaat (mijn eerste boord was klein, een 4 x 4 x 4 matrix, wat betekent dat 64 mogelijk xyz coördinaten) is een pin op de Arduino Mega (u kunt shift registers als goed). Aangezien we knoppen gebruiken, zijn ze alle digitale ins.
2. je moet elke pin toewijzen aan de coördinaat op uw bord (bijvoorbeeld pin 2 zou zijn (0,0,0)).
3. Wanneer u de stekker in een knop naar die pin en zet hem aan (bijvoorbeeld pin HIGH ==) de coördinaten van die pin via Serial.print verklaringen afgeven. Zet in sommige fondkleur tekens, zodat u string in Processing splitsen kunt (Ik drukte komma's tussen de punten en een puntkomma aan het einde van elke xyz-coördinaat).
4. in verwerking, lezen in de verzameling van punten met behulp van de seriële bibliotheek. Splitsen de tekenreeks zodat u een scala aan discrete xyz coördinaten hebben, en ze naar het scherm trekken.
5. vroeger heb je de set van 3D-coördinaten, de rest van de fancy spul is één of meer dingen doen met die verzameling van punten.
Ik heb ook enkele proces pics hier gewoon voor de lol. Stuur me een bericht of opmerking hier hebt u vragen of feedback, ik ben blij om te beantwoorden.