De Ondestrak (3 / 13 stap)

Stap 3: Mijn Project


Met dit project heb ik geprobeerd te produceren van een eenvoudig te maken, goedkope, digitale controller geïnspireerd door de Ondes-Martenot. Zoals de Ondes wilde ik de controller om continue en vloeistof pitch aanpassingen, een diepe volumeregeling, en bieden een scala timbres.

Alle materialen die nodig zijn voor dit project zijn een Gametrak video game controller, een kopie van de programmeeromgeving Max/MSP (vinden op fietsen ' 74), en een paar diverse stukken beschikbaar op alle hardware opslaan.

Ik wil echt benadrukken de eenvoud van dit project. Ik heb zoveel kennis van elektrotechniek en programmering " als een beginner in een nonnenklooster," dus dit allemaal binnen handbereik is. Het moeilijkst dat dit project krijgt is een beetje van het solderen en hack-zag manipulatie, die, geloof me, u in staat zijn.

Ik wilde een controller die een echte muziekinstrument geïmiteerd bouwen. Daarmee bedoel ik dat ik de gebruiker wilde te kunnen wijzigen van het instrument volume, toonhoogte en klankkleur, en voor het instrument te gaan stil wanneer niet wezen door de musicus geïnterfacet. Ik ben ook geïnteresseerd in de manier dat de Ondes gebaren met zowel het lint in de rechterhand en de knoop van het volume vangt, of "d'intensite touch" aan de linkerkant. Ik wilde alle 3 aspecten van mijn instrument van geluid te worden gemanipuleerd door de gebaren in de ene hand.

Gerelateerde Artikelen