Stap 4: Gebruik B & W om te verminderen van de afleiding
De eerste foto is een nacht van San Francisco van Pier 7. Als u een zoekopdracht van pier 7 op google, vindt u een heleboel foto's tonen de skyline en de pier. Sommige van deze foto's mogelijk onoverzichtelijk uitzien vooral 's nachts met alle kleuren en licht uit het gebouw. Ik wilde echter, neem een foto waaruit bleek meer van de pier. Door underexposing en converteren naar zwart-wit, verdwijnt de verre skyline in de achtergrond, maar het licht van de voorgrond licht op de details van de pier. Hier ziet u de planken op de pier en de platen van hout dat wordt gebruikt op de banken. Het zonder de skyline als een afleiding, kunnen we gemakkelijk zien de toonaangevende lijnen gemaakt door de lichten.
In het tweede voorbeeld van de foto is dit een foto van San Francisco van Sausalito. De wolken gaan alsof regen komt. Voor deze foto wilde ik de wolken als het middelpunt van de aandacht. Door te converteren naar zwart-wit, echt zien we de wolken pop uit. Normaal gesproken, als we een scène waar het gaat regenen zien, zien we de kleuren van het water, de kleuren van de gebouwen, de bits van de blauwe hemel piek door de wolken. Als we de kleuren verwijderen en naar zwart-wit converteren, zien we contrast. De sterke contrast tussen de regenwolken, witte wolken en de zon door de lucht snijden ontstaat een situatie van hoog contrast. De hoge contrast geeft de wolken die prachtige pop in zwart-wit.
We kunnen voor de derde foto, zwart-wit gebruiken om het verbergen van kleurruis. De foto werd doodgeschoten bij ISO 1600. Dus was er wat ruis. Door deze te converteren naar zwart-wit, wordt de kleurruis een fijne korrel die doet denken aan de film. Dit kan zijn een geweldige manier om elegante lage lichte foto's maken terwijl waardoor het een gevoel van de film.